Identifikácia potrieb a SWOT analýza sú dokumenty, ktoré vypracovalo NPPC-VÚEPP v rámci analytických prác na príprave strategického plánu. Identifikácia potrieb obsahuje – pre každý z deviatich (tri ekonomické, tri environmentálne a tri sociálne) špecifických cieľov – vybrané ukazovatele vplyvu a ukazovatele výsledku; a pre jednotlivé stanovené potreby navrhuje konkrétne intervencie. Text je dobrým východiskovým materiálom pre nasledujúce obdobie, v ktorom sa bude pripravovať strategický plán so širším zapojením zainteresovaných strán. A teraz niekoľko poznámok k dokumentom.
Počas dvoch mesiacov, od júnovej konferencie k Strategickému plánu do augustovej výstavy Agrokomplex, došlo k výraznému posunu pri príprave tohto zásadného dokumentu. Pozrite si celú diskusiu o Strategickom pláne na roky 2021 - 2027, ktorá sa uskutočnila v prvý deň (22. augusta 2019) výstavy Agrokomplex. Za diskusný okrúhly stôl si spolu sadli Gabriela Matečná - ministerka pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR, Ladislav Miko - vedúci Zastúpenia Európskej komisie na Slovensku, Emil Macho - predseda Slovenskej poľnohospodárskej a potravinárskej komory a Milan Jurky - predseda Združenia mladých farmárov.
Z hľadiska Európskej komisie je dôležité, aby sa do tvorby Strategického plánu zapojilo čo najviac ľudí. Nech to nie je len technické, ale širokospektrálne a všetci, ktorých sa týka, aby boli pri jeho príprave. Uviedol na konferencii k Strategickému plánu Dušan Chrenek z Generálneho riaditeľstva pre poľnohospodárstvo a rozvoj vidieka v Bruseli (DG Agri).
Najkomentovanejšie za 7 dní