Zadajte hľadaný výraz

Názory a komentáre Z domova

Lož ministra pôdohospodárstva má krátke nohy

Lož ministra pôdohospodárstva má krátke nohy
insert_photoarchív poľnoinfo.sk

Slovenská národná strana považuje zvýšenie podielu slovenských potravín na pultoch obchodných reťazcov za nevyhnutný krok k oživeniu nášho potravinárskeho priemyslu.

Jedným z mála úspechov, ktoré za tri a pol roka pôsobenia vo funkcii prezentoval minister pôdohospodárstva Ľubomír Jahnátek, bol nárast predaja slovenských potravín. Záujem slovenských spotrebiteľov o kvalitné slovenské potraviny sa začal zvyšovať priamo úmerne so zvyšovaním zahraničných potravinových škandálov. Pre rezort pôdohospodárstva nebol žiadny problém túto situáciu komentovať ako výsledok vlastnej práce.

            Zašlo to až tak ďaleko, že vo februári tohto roka uviedol minister Jahnátek, že „opatrenia zabrali” a podiel predaja slovenských potravín dosiahol v druhom polroku 2014 až 63,2%! Ani predstavitelia zväzu obchodu sa neprezentovali takýmito vysokými číslami podielov slovenských potravín na pultoch. A u nich by sa nadsadenie dalo skôr predpokladať.

            Okamžitá reakcia spracovateľov potravín bola jasná a zrozumiteľná. Netušili podľa akej metodiky sa rezort dopracoval k takýmto číslam. Odbyt potravín z ich skladov takto nevyzeral. Potravinári si dali urobiť tiež prieskum a ten ukázal, že na Slovensku v reťazcoch podiel slovenských potravín sústavne klesá a dosiahol už len mizerných 40 %! Tešiť nás nemôže ani to, že za Slovenskom ešte zaostáva Island, Grónsko, Malta… Lebo len na Slovensku je možné, aby predseda vlády a minister hospodárstva osobne poklepali základný kameň tretieho distribučného centra obchodného reťazca LIDL – ktorý na Slovensku predáva len 13% slovenských potravín. Distribučné centrum bude s požehnaním najvyšších vládnych predstaviteľov distribuovať 87% zahraničných potravín. Takto si slovenská vláda predstavuje napĺňanie vlastnej koncepcie v dosiahnutí 80%-tnej potravinovej sebestačnosti!

Slovenský potravinársky priemysel nepotrebuje geniálnych manipulátorov metodík prieskumov. Potrebuje pomoc v zmene prístupu vlády a v kvalitnej legislatíve. Začať by sa mohlo novelou zákona o neprimeraných podmienkach v obchodných vzťahoch, ktorých predmetom sú potraviny.

Autor článku: Vladimír Chovan - podpredseda SNS a exminister pôdohospodárstva
Zdroj obrázku: archív poľnoinfo.sk

0 0 hlasov
Hodnotenie článku
Odoberať komentáre k tomuto článku
Upozorniť ma
guest
11 Komentárov
Najlepšie hodnotené
Najnovšie Najstaršie
Inline Feedbacks
View all comments
agrisato
agrisato
21. máj 2015 21:11

Začínam mať mimoriadne vážne obavy kde to naozaj celé skončí….

farmer
farmer
21. máj 2015 21:29

oni tam budú už len rok…
…a oni to vedia…

realista
realista
22. máj 2015 7:59

a to nikto nenapísal aké „dielo“ je ANC v rámci PRV 2014-2020…. takú „podporu“ sme tu asi v pomere k produkcii pre hospodáriacich v znevýhodnených ešte nemali, o kompenzácii obmedzení vo vtáčích územiach, nitrátovej direktíve ani nehovoriac……

jm
jm
22. máj 2015 8:32

Už sme si na to zvykli, že pán minister má zvláštny prístup pri prehodnocovaní. Najlepšie je podporovať tých ktorí nemusia vytvárať žiadne hodnoty. Pri nákupe v reťazcoch mu odporúčam použiť okuliare na čítanie ak je krátkozraký. Je na chybu keď na takom dôležitom poste je človek ktorého netrápi v akom… Celý komentár »

realista
realista
22. máj 2015 9:20

Farmerovi:

…možno len 10 mesiacov…..

odvážny
odvážny
22. máj 2015 11:46

Reťazce sa chovajú a prezentujú „Lásku k Slovensku“, takéto bilbordy majú, z ktorých nás ide šľak triafať. Konkrétne producenti zeleniny dodávajú svoje produkty cez distribútorov (zahraničných), kt. im platia „ak platia“za 90 dní. Tovar musia dodávať z prpedpísaných prepravkách, farmár v minulom roku si nakúpil prepravky do zásoby a tohto… Celý komentár »

Jana
Jana
22. máj 2015 12:55

Na retazce, zial, nefunguje ziaden tlak okrem tlaku zakaznika a ten je na Slovensku velmi nenarocny.

skromny
skromny
22. máj 2015 16:41

a čo tak predávať sám!odvážne ?? medzi tým čakaním na vládu a znamenia od boha? budě to slovenské čerstvé a bez neskutočných marží reťazcou aj lennějsie!!!a to je ta najlepšia reklamy a zadarmo!

skromny
skromny
22. máj 2015 16:41

a čo tak predávať sám!odvážne ?? medzi tým čakaním na vládu a znamenia od boha? budě to slovenské čerstvé a bez neskutočných marží reťazcou aj lennějsie!!!a to je ta najlepšia reklamy a zadarmo!

odvážny
odvážny
22. máj 2015 20:56

skromnému, predávať sa dá len v malom, ale je potrebná registračná pokladnica s predáčkou ! skús vyrábať a aj predávať na trhovisku, kde panujú prísne pravidlá medzi predajcami (hlavne čo sa týka ceny) ak nedodržíš zničia ti tovar. Skúsili sme aj to. Máš pravdu nikto nám nepomôže a len na… Celý komentár »

jm
jm
22. máj 2015 21:21

Treba si otvoriť lepšie oči v reťazcoch a pochopíte ,že pán minister si určite len prial aby bolo zastúpenie slovenských výrobkov na úrovni nad 60%. Lebo presne ako bolo hore uvedené v Kauflande za nápisom /S láskou k Slovensku /sa mnoho krát skrýva niečo iné ako Slovenské .Alebo v Tescu… Celý komentár »