Zadajte hľadaný výraz

Branding VUB 2019 Jesen LEFT
Branding VUB 2019 Jesen RIGHT
Branding VUB 2019 Jesen TOP
Tatra banka 2018-12
Pottinger 2018
Potravinárstvo Z ekonomiky

Číňania majú záujem o letecké simulátory a korbáčiky

chat_bubbleKomentáre: 0 visibilityZobrazenia: 205
UniCredit Bank 2018

Slovenským firmám sa otvárajú nové investičné príležitosti na čínskom trhu. Dve spoločnosti zo Slovenska sa budú podieľať na dodávke simulátorov leteckej techniky, ako aj na výcviku pilotov a poskytovaní know-how v tejto špecializovanej oblasti. Nová investícia má byť v hodnote 100 až 120 miliónov eur. Okrem toho sa Číňania zaujímajú aj o slovenské mliečne výrobky.

V čínskej provincii Che-pej sa má vybudovať nové tréningové centrum pre pilotov čínskych aerolínií a pre výcvik pilotov najpoužívanejších typov leteckej techniky pre Airbus, Boeing, Embraer. Na výstave China CEEC Investment and Trade EXPO v Ning-po podpísali za prítomnosti slovenského vicepremiéra Richarda Rašiho dve slovenské firmy rámcovú dohodu s čínskym investorom.

Nové tréningové centrum by malo podľa plánov byť spustené od budúceho roka.

„Proces výstavby je plánovaný na obdobie zhruba piatich rokov. Ide o zásadnú investíciu čínskej strany. Cíti potrebu rozširovania tréningových kapacít, pretože čínsky trh prepravy osôb a tovaru v leteckej technike výrazným spôsobom rastie,“ priblížil predseda dozornej rady spoločnosti VRM na Slovensku, ktorá sa na investícii podieľa, Pavol Grman.

Podľa jeho slov štatistiky ukazujú, že v roku 2022 bude mať Čína najväčší trh leteckej prepravy na svete.

„V priebehu 15 rokov musí Čína pripraviť ďalších 200.000 až 250.000 pilotov a Čína potrebuje mať vybudované domáce prepravné kapacity,“ vysvetlil Grman.

Čínska strana by sa mala na investícii podieľať 65 % a slovenská 35 % prostriedkov.

„Naša firma bude pôsobiť ako technologický garant, čiže bude dodávať simulátory a ďalšiu technológiu do tohto tréningového centra,“ priblížil Grman.

Nátierky, alebo údené syry

Číňania prejavili záujem aj o slovenské mliečne výrobky. Poľnohospodárom sa otvárajú nové možnosti vstupu na ázijský trh po podpise dohody medzi Čínskou ľudovou republikou a Slovenskom v apríli tohto roka. Zameraná je na podporu vývozu mlieka a mliekarenských výrobkov. Slovenské firmy túto možnosť vítajú, na výstave China CEEC Investment and Trade EXPO v Ning-po sa mohli mliekari Číňanom predstaviť prvýkrát od podpísania tejto dohody.

Viacerí mliekari si pochvaľovali záujem o slovenské syry. Číňanom chutili najmä smotanové nátierky či údené syry ako pareničky, či korbáčiky, ktoré až tak nepoznajú. Zaujímali sa aj o rôzne produkty z mliečnej srvátky.

„Slovenské firmy majú záujem podnikať v Ázii, momentálne, keď sa čínsky trh otvoril, tak slovenské firmy vítajú túto možnosť,“ zhodnotil Juraj Bartoš zo spoločnosti Koliba Trade.

Čínsky trh má podľa neho svoje špecifiká.

„Čínsky spotrebiteľ má zatiaľ najväčší záujem o syry, vidíme to aj na aktuálnej výstave v Ning-po. Zastavilo sa u nás veľa ľudí od rána,“ zhodnotil Bartoš.

Autor článku: Martina Rybanská – osobitná spravodajkyňa TASR
Zdroj obrázku: archív poľnoinfo.sk

Odber nových článkov na e-mail

Máte záujem stať sa pravidelným odoberateľom článkov z portálu poľnoinfo.sk? 1390 čitateľov od nás dostáva čerstvé informácie priamo na email každé ráno. Nečakajte a pridajte sa k nim aj vy.

Komentujte

Všetky polia sú povinné. Vaša emailová adresa nebude zverejnená a slúži iba ako ochrana pred spamom. Ak sa váš komentár v článku nezobrazí ihneď po jeho odoslaní, zachytila ho automatická antispamová ochrana. V tom prípade nás prosím kontaktujte a my daný komentár dohľadáme a manuálne schválime.