Zadajte hľadaný výraz

Potravinárstvo Z domova

Vyšší predaj domácich potravín si žiada systematickú prácu

Slovenská poľnohospodárska a potravinárska komora (SPPK) bude pokračovať v dialógu s obchodom a paralelne sa bude pokúšať o účinnejšie pôsobenie na spotrebiteľa a o ďalšie opatrenia, ktoré by mali vyústiť do zvyšovania predaja slovenských potravín na vnútornom trhu.

„Naďalej sme presvedčení, že jedným z nevyhnutných predpokladov zvyšovania predajnosti domáceho potravinárskeho tovaru je trvalo udržateľná propagačno-informačná kampaň, ktorá by vysielala smerom k spotrebiteľovi celkom jednoznačné posolstvo. Ak slovenský konzument nebude vo väčšom rozsahu žiadať domáce produkty, ťažko budeme zvyšovať ich predaj,“ konštatoval predseda SPPK Milan Semančík.

„Snahu o plnenie tohto strategického cieľa verejne nedeklarujeme len my, ale aj nové vedenie Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR, či samotné obchodné systémy. Ak to všetky tieto zložky myslia naozaj vážne, potom by nemalo byť problémom nájsť a realizovať také opatrenia, ktoré prinesú hmatateľné výsledky,“ podčiarkol.

„Potravinovú bezpečnosť treba chápať komplexne, nie iba podľa toho, čo bolo v minulosti, prípadne čo zažívame teraz. Verejnosť zvyčajne inak vníma tento pojem v období dostatku a inak v čase krízy,“ povedal ďalej Semančík v reakcii na názory, že v spojitosti s Európou – a teda aj s našou krajinou – vyznievajú slová o potravinovej bezpečnosti zbytočne hrozivo.

„Stratégovia musia mať na pamäti všetky súvislosti a možné dôsledky, lebo práve v tom spočíva ich hlavná úloha. Keby sme chceli hovoriť o potravinovej bezpečnosti podrobnejšie, museli by sme sa dotknúť nielen jej kvantitatívnych, ale aj kvalitatívnych stránok. A v tomto smere ťaháme za krátky koniec, pretože sa k nám dováža veľké množstvo zahraničného tovaru otáznej kvality.“

„Niektorí ľudia dokonca hovoria, že sme sa stali smetiskom západnej Európy, ktoré na náš trh dodáva všetko to, čo si nekúpia tamojší spotrebitelia. Možno to vyznieva trochu expresívne, ale v každom prípade sa import naozaj často spája s nižšou kvalitou, čo potvrdzujú výsledky kontrol orgánov potravinového dozoru. Ak pre podnikateľskú sféru platí, že nemôže byť ľahostajná k vlastnej budúcnosti, vo vzťahu k ochrane spotrebiteľa to platí dvojnásobne,“ dodal predseda SPPK.

Autor článku: TASR
Zdroj obrázku:

0 0 hlasov
Hodnotenie článku
Odoberať komentáre k tomuto článku
Upozorniť ma
guest
0 Komentárov
Inline Feedbacks
View all comments