Zadajte hľadaný výraz

Branding VUB 2020 Jeseň LEFT
Branding VUB 2020 Jeseň RIGHT
Branding VUB 2020 Jeseň TOP
Článok dňa Potravinárstvo Z domova

Spotrebiteľa zaujíma kvalita, nakupuje v hypermarketoch a cenu si všíma pri mlieku

Spotrebiteľa zaujíma kvalita, nakupuje v hypermarketoch a cenu si všíma pri mlieku

Cena je pri kúpe mliečnych výrobkov u slovenských spotrebiteľov stále dôležitejšia, ako krajina pôvodu či čerstvosť. Vyplýva to z prieskumu, ktorý v auguste tohto roka pre Mliečny fond, do ktorého prispievajú slovenskí prvovýrobcovia a spracovatelia mlieka a z ktorého sa financujú aktivity na podporu spotreby mlieka a mliečnych výrobkov pôvodom zo Slovenska urobila prieskumná agentúre 2muse na vzorke 1019 respondentov.

Krajinu pôvodu považuje za dôležitú len niečo viac ako tretina opýtaných

„Ako najdôležitejší faktor pri rozhodovaní sa o kúpe mliečnych produktov u spotrebiteľov dominuje ich kvalita, ktorú označilo 61 percent respondentov. Druhým najdôležitejším faktorom sa stala cena – prihliada na ňu až 52 percent respondentov. Treticu najdôležitejších faktorov uzatvára chuť, ktorú za dôležitú považuje 46 percent respondentov,“ uviedol Stanislav Voskár, prezident Slovenského mliekarenského zväzu.

Aj ostatný prieskum tak potvrdil, že cena je u slovenských spotrebiteľov stále dôležitejšia, ako napríklad krajina pôvodu, zloženie a čerstvosť. Krajinu pôvodu za dôležitý faktor považuje len 35 percent respondentov.

„Spotrebitelia deklarujú, že kvalita je pre nich dôležitá. Paradoxne, krajinu pôvodu považuje za dôležitú len niečo viac ako tretina opýtaných. Pritom práve slovenské mliečne výrobky, na rozdiel od dovezených potravín, nikdy neboli predmetom potravinového škandálu,“ hovorí S. Voskár.

Práca so spotrebiteľom

Prezident slovenských mliekarov preto považuje za dôležité ešte aktívnejšie pracovať s vybranými skupinami spotrebiteľov a informovať ich o tom, že slovenské mliečne výrobky spĺňajú najvyššie štandardy kvality. Navyše nezaťažujú životné prostredie veľkou uhlíkovou stopou, pretože sú od domácich výrobcov vždy čerstvé. Čerstvosť mliečnych produktov pritom považuje za dôležitú 32 percent opýtaných.

„Je to teda oveľa menej, ako kvalitu, pričom pri tovaroch mliekarenského sektora sú kvalita a čerstvosť dve vzájomne prepojené nádoby,“ myslí si S. Voskár.

Mliečne výrobky spotrebitelia najčastejšie nakupujú v hypermarketoch a obchodných reťazcoch. Túto možnosť označilo 90 percent respondentov. Lokálne predajne využíva 42 percent spotrebiteľov. V predajniach s farmárskymi výrobkami kupuje mliečne výrobky 18 percent spotrebiteľov, z automatov na mlieko 15 percent a priamo od poľnohospodárov 11 percent respondentov.

Prieskum tiež ukázal, že lojalita voči konkrétnym značkám mliečnych výrobkov je závislá najmä od toho, či sú v ponuke obchodu, v ktorom zvyknú nakupovať. Podnietiť spotrebiteľov k nákupu v inom obchode dokážu len špeciálne syrové výrobky.

Vzhľadom na čoraz širší sortiment slovenských mliečnych výrobkov si však ľudia radi stabilizujú portfólio konkrétnych výrobkov z úzkeho okruhu značiek, z ktorého potom pri nákupoch vyberajú. Cenový faktor však naberá na dôležitosti, a to najmä pri samotnom mlieku, ale aj pri masle a smotanách.

Autor článku: Slovenské mlieko
Zdroj obrázku: facebook MPRV SR

Odber nových článkov na e-mail

Máte záujem stať sa pravidelným odoberateľom článkov z portálu poľnoinfo.sk? 1579 čitateľov od nás dostáva čerstvé informácie priamo na email každé ráno. Nečakajte a pridajte sa k nim aj vy.

Komentujte

Všetky polia sú povinné. Vaša emailová adresa nebude zverejnená a slúži iba ako ochrana pred spamom. Ak sa váš komentár v článku nezobrazí ihneď po jeho odoslaní, zachytila ho automatická antispamová ochrana. V tom prípade nás prosím kontaktujte a my daný komentár dohľadáme a manuálne schválime.