Zadajte hľadaný výraz

Potravinárstvo Z ekonomiky

Približne 3,7 milióna eur zvýšilo spotrebu mlieka o percento

Približne 3,7 milióna eur zvýšilo spotrebu mlieka o percento
insert_photoarchív poľnoinfo.sk - propagačné aktivity Objav mlieko na Agrokomplexe 2010

Spotreba mlieka na Slovensku sa podľa predstaviteľov Slovenského mliekarenského zväzu (SMZ) a Slovenského zväzu prvovýrobcov mlieka za rok 2009 a 2010 zvýšila o približne o 1,5 kg na osobu.

„Podľa štatistických údajov sa za dva roky dosiahlo zvýšenie spotreby mlieka o 1,5 kg na osobu a rok, čo považujeme za malý, ale predsa len úspech,“ konštatovala dnes na tlačovej konferencii SMZ a SZPM v Bratislave výkonná riaditeľka SZPM Margita Štefániková pri hodnotení Propagačného a informačného programu na podporu spotreby mlieka a mliečnych výrobkov na Slovensku s myšlienkou Objav mlieko.

„Za rok 2010 podľa neoficiálnych údajov Štatistického úradu SR spotreba mlieka na osobu a rok dosiahla úroveň 154,5 kg mlieka, v roku 2009 predstavovala spotreba 153,8 kg mlieka na osobu ročne a rok predtým bola na hodnote 153 kg,“ informovala.

„V predminulom roku nám prvýkrát medziročne stúpla spotreba mlieka o 0,8 kg na osobu a rok, v roku 2010 pravdepodobne stúpla o ďalších 0,7 kg na osobu,“ spresnila.

Pripomenula, že odporúčaná spotreba mlieka podľa Svetovej zdravotníckej organizácie by mala predstavovať 220 kg na osobu ročne. „Sme hlboko pod odporúčanou spotrebou. Reálnou spotrebou sa dostávame doslova na chvost celého sveta – medzi rozvojové krajiny,“ dodala.

Propagačný a informačný program na podporu spotreby mlieka a mliečnych výrobkov na Slovensku s hlavnou myšlienkou „Objav mlieko“ oficiálne spustili 13. januára 2009 v Bratislave. Mliekari vtedy informovali, že kampaň bude trvať tri roky a celková výška finančných prostriedkov na jej realizáciu dosiahne 3,69 milióna eur bez DPH. Približne 50 % nákladov malo byť spolufinancovaných Európskou komisiou, 30 % rezortom pôdohospodárstva SR a zvyšných 20 % sektormi prvovýroby a spracovania mlieka prostredníctvom finančných prostriedkov združených v Mliečnom fonde. Program podpory mal 3 cieľové skupiny – ženy, mládež a deti.

Autor článku: TASR
Zdroj obrázku: archív poľnoinfo.sk - propagačné aktivity Objav mlieko na Agrokomplexe 2010

0 0 hlasov
Hodnotenie článku
Odoberať komentáre k tomuto článku
Upozorniť ma
guest
0 Komentárov
Inline Feedbacks
View all comments