Zadajte hľadaný výraz

Branding Ematech 2020-07 LEFT
Branding Ematech 2020-07 RIGHT
Branding Ematech 2020-07 TOP
Komerčné informácie Z domova

Kärcher: V Poľnovtáčniku sú verní zvieratám a overeným dodávateľom

Ak vyrábate potraviny, tak musíte vnímať čistotu v oveľa širšom rozsahu, ako napríklad len cez kvalitu surového kravského mlieka. Ide o čisté telenie, ležovisko, dojáreň, stroje ale aj priestory, kde sa pohybujú ľudia. Začína svoje rozprávanie Daniel Frauenschuh, ktorý vedie v okrese Prievidza agroskupinu Poľnovtáčnik. Tá hospodári na výmere 6500 hektárov pôdy a jej hlavným výrobným zameraním je výroba mlieka. Kravského aj ovčieho.

Ekonomika fariem postavená na kvalite mlieka a mäsa

„Chováme 1150 dojníc na dvoch strediskách a 3000 oviec. Chov oviec nám zabezpečuje ročnú produkciu ovčieho mlieka na úrovni asi 700 tisíc litov a do budúcnosti počítame s jej nárastom,“ hovorí Daniel Frauenschuh.

Daniel je Rakúšan, ktorý hovorí veľmi dobre po slovensky. Do prievidzského okresu prišiel pred trinástimi rokmi a keď sa ho spýtate napríklad na porovnanie slovenských súvislosti s Rakúskom, tak vám jednoducho odpovie „ako to môžem vedieť, veď tu žijem už dlho. Som doma na Slovensku.“

Skupina, ktorú vedie, hospodári v okolí Lehoty pod Vtáčnikom aj Handlovej. Predtým to boli úpadkové spoločnosti, ktoré dnes dokážu poskytovať prácu stopäťdesiatim stálym zamestnancom. Celá ekonomika fariem je pritom postavená na kvalite mlieka a mäsa. Preto napríklad pri hovädzom dobytku chovajú plemeno simentál. Ten rozkladá riziko z podnikania v živočíšnej výrobe na viacero nôh. Záujem odberateľov je o kvalitné mäso aj mlieko.

„Pri mlieku aj teraz cez leto dosahujeme 4,2 percenta tuku a 3,5 percenta bielkoviny. Cez zimu je to 4,5 percenta tuku a bielkoviny až 3,8 percenta. Mlieko je husté a vie to oceniť aj náš odberateľ z Bánoviec nad Bebravou, ktorý je profilovaný najmä na výrobu syrov a jogurtov. Priemerná denná úžitkovosť na dojnicu presahuje 25-litrov,“ informuje D. Frauenschuh.

Ten upozorňuje, že pri tak kľúčovej komodite ako je pre nich surové kravské mlieko je extrémne dôležitá čistota priestorov.

Chceme mať na podniku to, čo sa nám osvedčilo

„V dojárni máme umiestnený horúcovodný vysokotlakový čistič Kärcher HDS 8/18. Ten využívame na dennodenné čistenie priestorov pred dojárňou aj na sanitačné účely v dojárni,“ povedal Tomáš Krivek, hlavný mechanizátor Poľnovtáčniku.

Spoločnosť disponuje po spokojnosti s vysokotlakovým čističom Kärcher v živočíšnej výrobe ešte s jedným strojom rovnakého typu.

„Vo všetkom sa orientujeme na určité značky, aby to tu nebola pestrá prehliadka výrobcov a ich produktov. Ak kupujeme traktory, tak sú to Claas, ktorých máme už 21 a žiadny iný traktor na podniku neprevádzkujeme. Ak kupujeme teleskopický manipulátor, tak Manitou a keď vysokotlakový čistič, tak Kärcher. Chceme mať na podniku to, čo sa nám osvedčilo a s čím sme spokojní!“ hovorí Tomáš Krivek.

Za dobu niekoľkoročnej prevádzky dvoch vysokotlakových čističov nemali problémy s ich poruchami. Pravidelne využívajú prípravok na zmäkčovanie vody a jediné, na čo si zamestnanci musia dávať pozor je, aby vypínali prívod vody a aj samotný čistič po práci.

„Ak ide celú noc, nie je to dobré. Pri neustálom raste firmy je ale dôležité, aby každý zamestnanec preberal svoj diel zodpovednosti a plnil si svoje povinnosti. Napríklad každý traktor má presne určeného traktoristu. Ten zodpovedá aj za čistotu svojho stroja,“ hovorí Daniel Frauenschuh.

Toho dopĺňa hlavný mechanizátor podniku, ktorý ukazuje na priestor určený na čistenie strojov. Tu je umiestnený druhý z prevádzkovaných vysokotlakových čističov Kärcher.

„Kto príde z práce, odstaví tu stroj a umyje ho. Pravidelné umývanie strojov nijako nezdržuje, ale umocňuje vzťah k mašinám. Ak náš kolega chodí stále v čistom stroji, psychologicky sa k nemu správa inak, ako keby bol neumytý. Je len našou nepatrnou povinnosťou vytvoriť zamestnancom priestor na umývanie a poskytnúť im výkonný vysokotlakový čistič s teplou vodou, ktorú si stroj sám nahrieva. Dobre umytá technika okrem bezpečnosti pri prevádzke chráni aj hodnoty, ktoré sme do nej investovali,“ uzatvára Tomáš Krivek.

Autor článku: TS Kärcher
Zdroj obrázku: Kärcher

Odber nových článkov na e-mail

Máte záujem stať sa pravidelným odoberateľom článkov z portálu poľnoinfo.sk? 1569 čitateľov od nás dostáva čerstvé informácie priamo na email každé ráno. Nečakajte a pridajte sa k nim aj vy.

Komentujte

Všetky polia sú povinné. Vaša emailová adresa nebude zverejnená a slúži iba ako ochrana pred spamom. Ak sa váš komentár v článku nezobrazí ihneď po jeho odoslaní, zachytila ho automatická antispamová ochrana. V tom prípade nás prosím kontaktujte a my daný komentár dohľadáme a manuálne schválime.