Zadajte hľadaný výraz

  • Inzercia
Komerčné informácie Z domova

Dobrý začiatok sa prejaví prínosom v budúcnosti

Dobrý začiatok sa prejaví prínosom v budúcnosti
insert_photoPrezentácia spoločnosti na veľtrhu v Brne

Výroba mlieka, alebo tiež ťažký priemysel nášho poľnohospodárstva, zažil za posledných päť rokov naozaj turbulentné časy. Pokiaľ v rokoch 2007 dosiahli ceny rekordných úrovní, tak následná mliečna kríza spôsobila, že chov hovädzieho dobytka sa dostal až na samú podstatu svojej existencie. Tento stav sa samozrejme prejavil aj na investíciách prvovýrobcov mlieka do vstupov výroby. Výsledný efekt nenechal na seba dlho čakať.

„Pokiaľ v roku 2008 dosahovala priemerná úžitkovosť na dojnicu a rok viac ako 6 tisíc litrov mlieka, tak už o rok neskôr sme zaznamenali prvý raz od roku 1992 medziročný prepad úžitkovosti. Priemerný dojivosť dosiahla 5570 litrov,“ uvádza Slovenský zväz prvovýrobcov mlieka.

S odstupom času môžeme povedať, že chovatelia to manažérsky zvládli. Pri výkupných cenách na úrovni 17, alebo 21 centov za sme naozaj nemohli hovoriť o ekonomike, ale o likvidácií tejto oblasti živočíšnej výroby. Išlo o prežitie a preto sa škrtalo na vstupoch a tým žiaľ mnoho ráz aj na výžive. Dnes je situácia iná, aj keď ceny sú pod nevídaným tlakom a do krátkodobej budúcnosti sa počíta s ich negatívnym výhľadom. Chovatelia musia zaoberať otázkou, ako sa pri stále znižujúcich podporách na VDJ priblížiť k vyrovnanému hospodárskemu výsledku. Jednou z alternatív sú kvalitné mliečne náhražky.

„Od každej firmy chcem získať to najlepšie a mať možnosť výberu. Vyskúšali sme preto široké spektrum mliečnych náhražiek a nakoniec sme do nášho chovu zaradili tie od spoločnosti Volac Agro-Best. Ak si udržia súčasnú kvalitu, tak pri nich už zostaneme“ hovorí Alena Nováková, predsedníčka predstavenstva akciovej spoločnosti Luka, ktorá obhospodaruje 1650 hektárov pôdy a priemerná ročná úžitkovosť 600 dojníc dosahuje 10 300 kilogramov mlieka.

„Aj keď sme na slovenskom trhu len od druhej polovice minulého roka, už aj u nás sú poľnohospodári, ktorí sa rozhodli pre naše výrobky,“ povedal Tomáš Juhász obchodný zástupca spoločnosti Volac Agro-Best, ktorý ďalej odrýva obchodnú stratégiu ich firmy.

„Snažíme sa poľnohospodárovi ponúknuť vzorku našich výrobkov, ktorú dokáže otestovať na malej skupine teliat. Vyskúšanie produktu a reálne zhodnotenie jeho prínosov sú zväčša tým momentom, keď sa rozhodne pre spoluprácu s nami,“ povedal Tomáš Juhász.

Dôležitosť kvality mliečnych náhražok potvrdzujú aj výskumy. Ak sa totiž teľa dobre naštartuje, potom podá lepšie prírastky aj v budúcnosti.

„Nechceme šetriť na tej najmenšej a najdôležitejšej kategórií hovädzieho dobytka. I to je dôvod, že máme krásne teľatá s veľmi dobrým zdravotným stavom,“ hovorí Alena Nováková.

Spoločnosť Volac Agro-Bestponúka tri typy mliečnych náhražok a rozdiely medzi nimi sú v pomere proteínov a tukov. Poľnohospodár si vyberá na základe toho, aký výsledok od mliečnej náhražky očakáva. Medzi obchodnými značkami Enerlac, Blossom a Heiferlac si ale každý nájde to, čo je pre jeho chov najprijateľnejšie.

Kontakty:
Volac Agro-Best spol. s r.o. Běstovice,
www.agrobest.cz

Kontakt na Slovensko: juhasz@agrobest.cz, 0911050401,

Autor článku: Juraj Huba - poľnoinfo.sk
Zdroj obrázku: Prezentácia spoločnosti na veľtrhu v Brne

0 0 hlasov
Hodnotenie článku
Odoberať komentáre k tomuto článku
Upozorniť ma
guest
1 Komentár
Najlepšie hodnotené
Najnovšie Najstaršie
Inline Feedbacks
View all comments
Bratmmm
Bratmmm
4. máj 2012 19:23

Važení bratia z Volac-u. Prekontrolujte si, prosim, Vaše kalkulačky. Pretože to, čo udavate vo Vašich reklamnych matrošoch, nejak neladí s realitou. Zamerajte sa na obsah „mliečnych proteinov“, obsah tuku a sušinu. Z tychto počtov je hned jasne, že mate „perpetum mobile“! Zo 100% je zrazu 110%! A nemylte si „mliečne… Celý komentár »