Danone zvyšuje podiel na trhoch USA a východnej Európy cez lacné produkty

Francúzska potravinárska spoločnosť Danone informovala, že už krátko po vypuknutí krízy začala rýchlo znižovať ceny a uviedla na trh mliečne výrobky v menších obaloch, aby si cez lacnejšie produkty zvýšila podiel na trhoch USA a východnej Európy.
“Danone začala postupne znižovať ceny v USA, Poľsku a Maďarsku už ku koncu minulého roka, aby jej zákazníci neutiekli k lacnejším značkám,” povedala v rozhovore pre agentúru Bloomberg hovorkyňa Danone Laurence Foucherová.
O koľko išla firma s cenou dolu, nešpecifikovala. Okrem toho už začiatkom roka začala postupne uvádzať na trh produkty v menších obaloch, aby zákazníci neboli nútení kupovať si len drahšie väčšie výrobky.
Danone je “o krôčik pred konkurenciou, čo sa týka znižovania cien”, povedal analytik z Bank Vontobel v Zürichu Rene Weber. Výsledkom je, že firme sa podarilo počas leta zvýšiť svoj podiel na trhu len v USA o 4 % na 63 %. Najväčším konkurentom Danone v Severnej Amerike je americká spoločnosť General Mills, výrobca jogurtov Yoplait.
Výhody registrácie + videonávody