Zadajte hľadaný výraz

MPRV SR Z domova

Zoznam 168 katastrálnych území, v ktorých budú realizované pozemkové úpravy

Zoznam 168 katastrálnych území, v ktorých budú realizované pozemkové úpravy

Po potvrdení Úradu verejného obstarávania o správnosti postupu verejného obstarávania zverejnil agrorezort zoznam 168 katastrálny území, kde ešte v priebehu tohto roka odštartuje realizácia projektov pozemkových úprav.

Západné Slovensko

  1. DUCOVÉ
  2. HORNÉ TRHOVIŠTE
  3. KLČOVANY
  4. KRAKOVANY
  5. LOPÁŠOV
  6. MALÁ MAČA
  7. MOKRÝ HÁJ
  8. ORESKÉ
  9. OSUSKÉ
  10. PAVLICE
  11. POPUDINY, MOČIDĽANY
  12. STRÁŽE
  13. ŠORIAKOŠ
  14. TRNOVEC
  15. VRBOVÉ
  16. BAJTAVA
  17. BELEK
  18. DOLNÉ TUROVCE
  19. DOLNÝ VINODOL
  20. DULOVCE
  21. HORNÝ VINODOL
  22. CHOČA
  23. KAMENIČNÁ
  24. KRÁTKE KESY
  25. LULA
  26. MALÁ MAŇA
  27. MALÝ PESEK
  28. NEVERICE
  29. PODHRADIE
  30. PRAŠICE
  31. STREDNÉ TUROVCE
  32. RADAVA
  33. SOLČANY
  34. TEKOVSKÉ LUŽIANKY
  35. TESÁRE
  36. VESELÁ
  37. VRBOVÁ NAD VÁHOM
  38. BRIESTENNÉ
  39. BRODZANY
  40. ČATKOVCE
  41. DOHŇANY
  42. DOLNÉ ŠÚTOVCE
  43. HORŇANY
  44. HORNÉ ŠÚTOVCE
  45. HôRKA NAD VÁHOM
  46. HRAŠNÉ
  47. KOSTOLNÉ
  48. LÚKA
  49. MALÁ HRADNÁ
  50. MIEZGOVCE
  51. MIKUŠOVCE PRI PRUSKOM
  52. NITRIANSKE PRAVNO
  53. PRAŠICE
  54. OPATOVCE NAD NITROU
  55. POČSROVÁ
  56. PORUBA
  57. RADOBICA
  58. SOBLAHOV
  59. VISOLAJE
  60. VYSOČANY

 

Stredné Slovensko

  1. BEŇAĎOVO
  2. BEŠEŇOVÁ
  3. BLATNICA
  4. HLADOVKA
  5. KŇAŽIA
  6. KONSKÉ
  7. KRMEŠ, VLACHY, VLAŠKY
  8. KYSUCKÝ LIESKOVEC
  9. LIPTOVSKÝ JÁN
  10. PODBIEL
  11. PODVYSOKÁ
  12. PORÚBKA
  13. RABČA
  14. RADOĽA
  15. RAKŠA
  16. SKLABIŇA
  17. SVRČINOVEC
  18. TURČIANSKE KĽAČANY
  19. VALASKÁ DUBOVÁ
  20. ZÁBORIE
  21. ZÁSTRANIE
  22. BARTOŠOVÁ LEHôTKA
  23. BISKUPICE
  24. BRAVäCOVO
  25. BREZNIČKA
  26. ČAČÍN
  27. ČERÍN
  28. DOLNÉ PRÍBELCE
  29. FIĽAKOVSKÉ KOVÁČE
  30. GEMERSKÝ MILHOSŤ
  31. HORNĚ PRÍBELCE
  32. HRONSKÝ BEŇADIK
  33. JELŠAVSKÁ TEPLICA
  34. KLASTAVA
  35. KOCIHA
  36. KOPERNICA
  37. KYNCEĽOVÁ
  38. MIKOLČANY
  39. MUĽKA
  40. NOVÁČANY
  41. PRADJNÁ
  42. PRÍBOJ
  43. PSIARE
  44. RIMAVSKÉ ZÁLUŽANY
  45. TEPLÝ VRCH
  46. TREBEĽOVCE
  47. VEĽKÉ ZLIEVCE
  48. VLKYŇA
  49. ZÁHORCE
  50. ŽELEZNÁ BREZNICA

Východné Slovensko

  1. BENKOVCE
  2. DUBINNÉ
  3. DUBOVICA
  4. GERLACHOV
  5. GRIBOV
  6. HAŽÍN NAD CIROCHOU
  7. HRABSKÉ
  8. CHOTČA
  9. LIPANY
  10. MALÁ DOMAŠA
  11. ŇAGOV
  12. NIŽNÝ HRABOVEC
  13. PARIHUZOVCE
  14. ROZTOKY
  15. SNAKOV
  16. STAKČÍNSKA ROZTOKA
  17. TISINEC
  18. VECHEC
  19. VOJTOVCE
  20. VOLICA
  21. VYŠNÁ JEDĽOVÁ
  22. ZLATÉ
  23. ARNUTOVCE
  24. BETLANOVCE
  25. BRETKA
  26. ČAKANOVCE
  27. ČEČEHOV
  28. ČERHOV
  29. ČERNOCHOV
  30. DANIŠOVCE
  31. ĎURKOV
  32. GOČOVO
  33. JABLONOV NAD TURŇOU
  34. JAKLOVCE
  35. KEČOVO
  36. KRISTY
  37. LIESKOVANY
  38. LIPOVNÍK
  39. MALÁ BARA
  40. MALÁ TŔŇA
  41. MATEJOVCE NAD HORNÁDOM
  42. MOLDAVA NAD BODVOU
  43. NIŽNÉ SLOVINKY
  44. NIŽNÝ ŽIPOV
  45. OBORÍN
  46. OSTROV
  47. PAČA
  48. PAŇOVCE
  49. PLOSKÉ
  50. SEJKOV
  51. SLAVEC
  52. SLOVENSKÉ NOVÉ MESTO
  53. SMIŽANY
  54. TRHOVIŠTE
  55. VEĽKÁ BARA
  56. VEĽKÁ TŔŇA
  57. VINIČKY
  58. VYŠNÉ SLOVINKY

Autor článku: poľnoinfo.sk
Zdroj obrázku: archív poľnoinfo.sk

Odber nových článkov na e-mail

Máte záujem stať sa pravidelným odoberateľom článkov z portálu poľnoinfo.sk? 1552 čitateľov od nás dostáva čerstvé informácie priamo na email každé ráno. Nečakajte a pridajte sa k nim aj vy.

Predchádzajúci článok
Nasledujúci článok

22 komentárov

  1. lubomir chrien,Zvolen
    19. novembra 2019

    A kedy sa bude pokracovat v scelovani v tych katastroch ktore su nie uvedene v zozname 168 pre r.2020?
    Napr.Medovarce,Domaniky,Unatin….?

    Odpovedať
    1. poľnohospodárka
      18. januára 2021

      Pán CHrien, môžete byť rád, že sa v uvedených katasroch nerobí sceľovanie a v dohľadnej dobe nebude robiť, lebo sceľovanie pozemkov na Slovensku sa robí takto: vlastník má výmeru pozemku 6000 m2 a po sceľovaní sú na tomto pozemku traja vlastníci a majú tri pozemky po 2000 m2. Aspoň tak sceľovali v roku 2016 v KÚ Dúbravy. Sceľovanie pozemkov je len preliatie peňazí z jedného vrecka /štátneho/ do vrecka kamaráta.

  2. Miroslav
    5. decembra 2019

    Pekny den,pevne dufam,ze to bude transparentny proces,a budu ho robit kvalitne firmy. V nasom katastri robila napr. Roep,firma ktora je dlznikom na soc.poisteny,zdrav.poist., a aj dlznikom na daniach,cize co si ma o tom clovek mysliet??? Dakujem.

    Odpovedať
    1. poľnohospodárka
      18. januára 2021

      Dobrý deň pán Miroslav, u nás robila firma ROEP v roku 2016 a pozemky sceľovali nasledovne: jeden1 pozemok 6000 m2 dali trom vlastníkom po 2000 m2.
      Pozemok v extraviláne o výmere 10 000 m2 /orná pôda/ majiteľ rozdelil na 10 parciel už na ďalší rok a predáva ich po 1000 m2 ako stavebné pozemky. Pozemkový úrad vo Zvolene presnejšie povedané jeho zamestnanci hovoria, že aj tak je bordel v štáte. Sedia si v teple a ich krajina nezaujíma, ako vyzerá aj napriek tomu, že ich platí za to štát. Chcem zdôrazniť, že pozemok nie je zaradený v územnom pláne obce. Podľa mňa pozemkové úpravy sú len prepranie finančných prostriedkov. Aby sa finančné prostriedky dostali z jedného vrecka /štát/ do vreciek kamarátov. Myslím si, že v tomto štáte poriadok bol pred tridsiatimi rokmi a už dlho, dlho nebude.

  3. Miroslav
    7. augusta 2020

    Dobrý deň.
    Vedel by mi niekto povedať, kedy budú realizované pozemkové úpravy v obci Svinia pri Prešove. Pretože pracovníci na Prešovskom pozemkovom úrade si, len sedia na zadkoch a vôbec ich nezaujíma či sa v ich okrese bude niečo realizovať. Samotná žiadosť tohto katastrálneho územia stála, vlastne ležala prachom zapadnutá u jedného pracovníka – a až keď priháralo, tak celú prácu hodil na hlavu jednej pracovníčky, ktorá mala v čo najkradšom čase poriešiť žiadost o pozemkové úpravy v obci. No a teraz už máme aj prípravné konanie kladne poriešené, len nevieme, kedy budú naše pozemky zcelené.

    Odpovedať
  4. starý gazda
    29. decembra 2020

    pozemkove upravy su premyslena likvidacia polnovyroby a zlata bana pre developerov a špekulantov

    Odpovedať
  5. Talapkova Zofia
    14. januára 2021

    Dd,prosim Vas kedy sa budu pozemkove upravy konat v Olesnej? Dakujem

    Odpovedať
  6. Juraj
    16. januára 2021

    Reakcia na starý Gazda
    ,,pozemkove upravy su premyslena likvidacia polnovyroby a zlata bana pre developerov a špekulantov,,

    Je to váš pohľad v ktorom je aj pravda (pravda žiaľ preto lebo veľa ľudí je chodobných a pre tu rozdrobenosť, bohužiaľ nevedie akú ma pôda skutočne hodnotu pre nás Slovákov, chyba ľudskosť a vyhrávajú peniaze. ), No položte si tiež otázku komu tento stav vyhovuje?

    Odpovedať
  7. starý gazda
    16. januára 2021

    JURAJ skusme mysliet a rozobrat problem aj po PU 90 % ludi krori ešte nepredali zbohatlikom za peniaze z nie priliš korektneho podnikania maju vymery okolo 1 ha čo v podstate je od 5000-10000 eur čo je pre rolnika z klasickej polnovyroby financovat nemožne takže čo s peniazmi z nekalej činnosti do ktorej sa rata aj špekulativny prevod ornej na stavebnu čo je 100nasobny zisk to sa neda bez starostu ten tiež s toho potrebuje lebo v dedinach je mnoho ploch v intravilanoch ktore su ale pre developerov drahe tak sa stava na ornej DAlši problem ked sa nezmeni zakon o dedeni tak po dokončeni PU može sa začat znova zas dedenim budu podieli ked sa zmeni zakon na dedenie na jedneho ty vami spomenuti chudobnejši nebudu mat na vyplatenie surodencov aj keby ich vyplatili peniaze z najmu budu vždy v minuse čo spravia predaju komu investorom alebo zlodejom na vypratie penazi pracujuci rolnici na to nebudu mat ale budu na to mat majitelia ukradnutych JRD ktori podu nakupia na seba a podnik predaju danom zas kumulacia pody v nespravnych rukach PRETOchvalim navrhnuta zakon o predkupnom prave štatu tak bude moct ornu podu kupovat len rolnik alebo štat ked rolnik skonči zas lem dalči rolnik alebo štat A PROBLEM JE VYRIEšENY štat musi dat podu na nahradnych pozemkoch malym a začinajucim potom vyrabajucim a prosperujucim podnikomjak v žv tak aj v špecialnej vyrobe NOkde sa uskutočnia PU tam je tato možnost nemožna JEdina vyhoda PUje pre developerov ktori si scelia pozemky roztrusene a potom sa dohodnu so starostom na zmene uzemneho planu ale to je KORUPCIA NAJHRUBšIEHO ZRNA a tvorba satelitnych dedin čo je ekologiska katastrofa nielen že sa zastava ale je aj znehodnotena orna poda v okoli nemožnost hnojenia maštalnym hnojom stažnosti na prach a hluk blato na polnych teraz sukromnych cestach Kumulacia pody sposobi zvyšovanie najmu čo je aj argument geodetov a tym nižšie zisky rolnikov ked budu chciet prežit musia zvyšovat vymery takže Fecko bojuje proti rolnikom DAKUJEME VELMI PEKNE

    Odpovedať
    1. Nohavica
      16. januára 2021

      “starý gazda”-dá skutočnú námahu čo len prečítať tú znôšku nezmyslov, ktoré tu neustále omieľate…napr : ľudia chcú stavať, starostovia chcú aby im mladí neutekali z dediny a vy im to chcete zakazovať – asi si majú od vás pýtať povolenie alebo čo ?…predstavte si, že častokrát sú pozemkové úpravy jedinou cestou ako dokáže starosta pripraviť pozemky na výstavbu, pričom spokojní sú všetci : jeden môže stavať, druhý pozemok predať za férovú cenu…evidentne sa chcete dostať do KOMISIE, ktorá bude (určite spravodlivo) posudzovať kto má peniaze z “nie príliš korektného podnikania” a kto nie, kto je zbohatlíkom a kto nie, kto dediť môže a kto nie, kto môže kupovať pôdu a kto nie…takýchto KOMISÁROV sme tu už mali a ešte dlho to tu po nich budeme dávať do richtigu…nemáte za čo !

  8. Juraj
    17. januára 2021

    starý gazda – odpovedať
    Posnažím sa to čo najlepšie okomentovať ak smiem.

    Vase Slova :
    ,,skusme mysliet a rozobrat problem aj po PU 90 % ludi krori ešte nepredali zbohatlikom za peniaze z nie priliš korektneho podnikania maju vymery okolo 1 ha čo v podstate je od 5000-10000 eur čo je pre rolnika z klasickej polnovyroby financovat nemožne,,

    Odpoveď moja:

    Veľmi správne ste to vyhodnotil.
    Potom moja otázka na vás taký začínajúci SHR potrebuje na začiatok najmenej cca 30 Ha (150 000 – 300000) aby ako tak mohol začať lepšie je medzi 60 Ha až 100 Ha (300 000 – 1 000 000 ). Myslím si že 98 perc. začínajúcich alebo už fungujúcich ich nemá, keby ich bol bol by podľa vaších slov
    ,, peniazmi z nekalej činnosti do ktorej sa rata aj špekulativny prevod ornej na stavebnu čo je 100nasobny zisk to,,

    Chcem vám tým len povedať to že musíte hľadať iné možnosti a tie možnosti sú len je to zas o to či vyhrá ľudská chamtivosti ale princíp.

    2 váš názor – je správny prikláňam sa k nemu.
    Vaše slova
    ,, neda bez starostu ten tiež s toho potrebuje lebo v dedinach je mnoho ploch v intravilanoch ktore su ale pre developerov drahe tak sa stava na ornej,,

    Odpoveď koho si ľudia zvolia toho tam majú – taký územny plan sa neda zmeniť len tak sám som ho chcel meniť v jednej väčšej obci a povedal som si, že mi to ekonomicky nestojí zato treba počkať keď bude meniť obec takýto plán sama, veľa obci nemá peniaze takže to tak skoro nebude.

    3 váš názor – je správny prikláňam sa k nemu.

    problem ked sa nezmeni zakon o dedeni tak po dokončeni PU može sa začat znova zas dedenim budu podieli ked sa zmeni zakon na dedenie na jedneho ty vami spomenuti chudobnejši nebudu mat na vyplatenie surodencov aj keby ich vyplatili peniaze z najmu budu vždy v minuse čo spravia predaju komu investorom alebo zlodejom na vypratie penazi

    Súhlasím s vami ale ešte by ten zákon potreboval jednu dosť zásadnu vec.

    4 váš názor – … ?

    ,, racujuci rolnici na to nebudu mat ale budu na to mat majitelia ukradnutych JRD ktori podu nakupia na seba a podnik predaju danom zas kumulacia pody v nespravnych rukach PRETOchvalim navrhnuta zakon o predkupnom prave štatu tak bude moct ornu podu kupovat len rolnik alebo štat ked rolnik skonči zas lem dalči rolnik alebo štat A PROBLEM JE VYRIEšENY štat musi dat podu na nahradnych pozemkoch malym a začinajucim potom vyrabajucim a prosperujucim podnikomjak v žv tak aj v špecialnej vyrobe NOkde sa uskutočnia PU tam je tato možnost nemožna JEdina vyhoda PUje pre developerov ktori si scelia pozemky roztrusene a potom sa dohodnu so starostom na zmene uzemneho planu ale to je KORUPCIA NAJHRUBšIEHO ZRNA,,

    Odpoveď –
    Aj roľník a SHR je len človek ktorý nevie aká bude jeho sitacia o 3 alebo 5 alebo 15 rokov ale naša Slovenska zem tu bude aj o 100 rokov len môže byť už vo vlastníctve zahraničných firiem ktoré budú chcieť mať zisky preto sú úspešný a preto u nás nakupujú pôdu lebo u nich doma im ju nikto nepredá lebo chápu že je to ich národný poklad. To mi žiaľ niektorý Slováci nechápeme lebo sme naučení na pôde pracovať a mať k nej vzťah ale neučia nás byť obchodníkmi (špekulati a neviem ešte ako to nazvať tak sa nazývajú úspešní ktorý vidia to čo druhy nevidia).

    5 váš názor – tu sme už v politike a tu nechcem komentovať

    ,, argument geodetov a tym nižšie zisky rolnikov ked budu chciet prežit musia zvyšovat vymery takže Fecko bojuje proti rolnikom DAKUJEME VELMI PEKNE,,

    Odpoveď ale napíšem:
    Volili sme si slobodne politikov a za chvíľku už bude rok čo sú na svojích miestach vieme čo sa deje pre ten ,,COVID,, myslím si že veľa rozumných ľudí si povie že asi to nikto nečakal, že budeme mať takúto situáciu. všetci sme navštevovali nejakú Strednú školu a ja sa vám priznám v prvom druhom tretom a ak vo štvrtom ročníku som mal aj 3 aj 4 na polročnom ale aj na koncoročnom vysvečení ale asi to tak malo byt školu som skončil s vyznamenaním. Zvolili sme si ich na 4 roky tak ich hodnoťme na konci 4 roku.

    Pekný deň
    Nechcel som týmto nikoho uraziť. je to len môj súkromný názor.

    Odpovedať
    1. Nohavica
      18. januára 2021

      Juraj, dovoľte aby som s Vami takmer vo všetkom nesúhlasil…možno sa zhodneme na tom, že farmár potrebuje hlavne prístup k pôde…je však naivné si myslieť, že kohokoľvek máte na mysli Vy aj starý gazda si to vyrieši tým, že bude potrebnú výmeru vlastniť resp. si ju dokúpi…a je úplne nebezpečné uctievať nejaké predkupné práva štátu…problém to nevyrieši, problémy sa len začnú…štát má dnes k dispozícii tisíce hektárov pôdy, ktorú by mohol prenajať farmárom, má k tomu dokonca potrebnú legislatívu, má na to inštitúcie, ale nekoná…buď nevie alebo nechce, neviem….a Vy mu chcete prihrávať ďalšiu pôdu…veď s ňou nevie hospodáriť !
      Dedenie…„starý gazda“ tu dookola omieľa aká tragédia je dnešný systém dedenia…viete vôbec ako funguje ?…už dnes existujú dostatočné regulácie proti drobeniu a to čo popisujete nie je pravda…a navyše tu existuje niečo čo sa nedá celkom vtesnať do zákazov a príkazov – trh s pôdou…a ten spôsobuje presne to, čo Vy chcete prikazovať….pôda sa po pozemkových úpravách nedrobí, práve naopak…život je totiž trochu pestrejší ako paragrafy.

  9. starý gazda
    17. januára 2021

    rozumne nazory dalo by sa s vami porozpravat a našli by sme zhodu asi no aj ked som volil OLANO no kritizoval som ich nazory v polnovyrobe a dufal že polno prevezme PAN KARAHUTA ten tomu rozumie

    Odpovedať
    1. Juraj
      18. januára 2021

      ďakujem aj ja som volič OLANO a nehambím.
      Volil som aj Matoviča a aj Fecka.

  10. starý gazda
    18. januára 2021

    pan Nohavica mate pravdu v tom že ani tato vlada nevie ani nechce sa spravat k pode ako dobry hospodar a možnost k tomu mala cez vypovedanie zmluv pre nisky najom či to bolo sposobene nevedomostov alebo umyselne korupciov čo je pravdepodobnejši no štat sme my a raz musime s sprostostov a korupciov skončit donekonečna sa poda a rolnik zdierat neda

    Odpovedať
    1. Nohavica
      18. januára 2021

      Neviem čo konkrétne máte na mysli…zmluvy SPF na štátnu pôdu sú problém, ale zďaleka nie najväčší…bohužiaľ, namiesto toho aby sa to urobilo elegantne a spravodlivo, vykonalo sa to amatérsky…SPF spravuje štátnu pôdu a nespravuje ju dobre…(to nehovorím ako klišé alebo len tak od pása, sú na to dôkazy)…a Vy mu chcete dať do vienka ďalšiu ? …ja som proti !

  11. Juraj
    18. januára 2021

    Od Juraja pre Pana ,, Nohavica,,

    Som rad že mate úplne iný názor aký som prezentoval ja.
    Preto sa pýtam, aký je váš názor a pohľad na veci ktoré som komentoval.?

    Ano farmár potrebuje pôdu na 100 percent súhlasím.
    Ano veľmi správne nie je potrebne vlastniť a dokúpiť opäť na 100 percent súhlasím.

    Vaše slová.
    ,,a je úplne nebezpečné uctievať nejaké predkupné práva štátu,,
    Nesúhlas nechcem vám oponovať ale v tom som si na 100 percent istý že je to najlepšia vec akú može tento štát urobiť hoc sa vám to nepáči čo chápem lebo všetci chceme niečo vlastniť ale história bude písať že to bolo dobre rozhodnutie pre naše vnúčatá a pravnúčatá, ktoré keď budú čítať v minulosti povedať ďakujeme.

    Vaše slová:
    ,,štát má dnes k dispozícii tisíce hektárov pôdy, ktorú by mohol prenajať farmárom, má k tomu dokonca potrebnú legislatívu, má na to inštitúcie, ale nekoná…buď nevie alebo nechce, neviem….a Vy mu chcete prihrávať ďalšiu pôdu…veď s ňou nevie hospodáriť !,,
    Môj názor štát v tej podobe ako bol ano tomu bolo jedno čo je s pôdou a čo sa na nej robí hlavne nech majú ich ľudia svoje zlate tehličky je to chamtivosť človeka ktorý podľahol čaru peňazi ale netreba súdiť všetkých ked zlyhajú jednotlivci ak im to systém kontroly dovolí (sme jeden národ ktorý dostal dar veľmi používať náš rozum na vybabranie systému ).
    ďakujem ak si to prečítate a odpíšete váš názor.
    Nesúhlas

    Odpovedať
    1. jozef R.
      19. januára 2021

      Štát pôdu odkúpi, zmení sa vládna garnitúra, nejaký lobista vyhlási, že je pre štát nevýhodné pôdu vlastniť z dôvodu nízkych výnosov, zmení sa legislatíva lebo sa niekto povyhráža povalením vlády a pôda sa predá. Možno len dedukovať komu.

    2. jozef R.
      19. januára 2021

      Re.starý gazda. Premýšľal ste, prečo ľudia svoju pôdu predávajú ? Nielen Dánom, to je omyl. Keď niečo vlastním, tak premýšľam, aký osoh mi to prináša. Teraz už sú vlastníkmi pôdy po prededení mladší ľudia a tí vidia, že z ich majetku profituje niekto iný. Ak by aj chceli svoju pôdu po skončení zmluvy začať obrábať, štát im to zákonom 504/2003 zakázal. §13 (2) je skrytá automatická obnova nájomného vzťahu, “iba” pribudlo “obvyklé nájomné” čo nie je nič iné, ako to, že výšku nájomného určuje nájomca nahlásením jej výšky za 1ha na okresný úrad. Iba ak by sa vlastník stal podnikateľom na svojich 20-30 ároch, alebo niekto z najbližšej rodiny, tak mu štát blahosklonne dovolí niečo si na svojej pôde dopestovať. Za takýto zákon by sa nemuseli hanbiť ani Kimovia. To nie je jediná protiústavnosť tohoto zákona. Myslím, že súčasný minister ho ani nečítal, ak vôbec vie, že existuje. A samozrejme, aj SaS po nástupe do vlády v tomto smere stíchla, lebo lobisti nie sú len v zdravotníctve… A aj biela vrana sa dá za určitých okolností prerobiť na čiernu ovcu. A ten návrh zákona o predkupnom práve štátu nie je nič iné, ako snaha brániť ľuďom zbavovať sa nechceného majetku za slušnú cenu. Určite štát bude chcieť donútiť ľudí predávať podľa BPEJ Vyhlášky 38/2005 starej 16 rokov za zlomok trhovej ceny. Táto sa samozrejme nestihla (na rozdiel od párkrát ročne v neprospech vlastníka aktualizovanej 504-ky) za žiadnej vlády aktualizovať. Ešteže čo.

    3. Nohavica
      19. januára 2021

      Juraj, pýtate sa na môj názor ? …je napísaný v mojom príspevku, ale kľudne ešte raz, prečo predkupné právo štátu nie je dobrý nápad :
      1. viete o tom, že štát má istú formu predkupného práva aj dnes a vôbec ju nevyužíva ? …
      2. ani pôdu ktorú vlastní alebo spravuje nevie ochrániť a už vôbec využiť na proklamovanú pomoc malým, mladým a neviem akým farmárom ?…nevedel, nechcel a bude nevedieť a bude nechcieť….a chcel by ďalšiu ?…to ako vážne?…
      3. za akú cenu by to štát od ľudí kupoval ?…
      4. ak za trhovú, tak na to nebude mať peniaze takže bonusom bude zdeformovaný trh s pôdou…
      5. nebude to mať kto robiť…
      6. že zákon bude protiústavný je ten najmenší problém…horšia je predstava komisárov, ktorí toto vymysleli, určite sú to mentálni dedičia aparátčikov, ktorí chodili v nie tak ďalekej minulosti nočnou hodinou prehľadávať stodoly či gazda neschoval pytlík zrna alebo nebodaj prasiatko…
      Poprosím o protiargumenty, nie heslá z plagátov SNS (história, vnúčatá, pravnúčatá…)…

  12. starý gazda
    19. januára 2021

    jozef rozmyšlaš dobre no nedomysliš do konca aj ked by som ti to hodiny vysvetloval nepochopiš lebo sa pozeraš pod nohy a nepozrieš do boku a tam čiha investor a zlodej a po nich je spušt pridu o majetok a podu pod nohami všetci ty čo podu vlastnili aj ty čo nič nemali pozri sa na včely tam maš priklad komunity

    Odpovedať
  13. Juraj
    19. januára 2021

    Nohavica, odpovedám.

    Na vašu 1.
    Nevedel som o tom. Ďakujem zas som sa niečo nové naučil. Ak je to pravda je to niečo čo si budem musieť naštudovať len musím nájsť kde.

    Na Vašu 2.
    Taká situácia je teraz a trošku ju asi aj zdedili, ale nie je to ospravedlnenie pre nich že nevedia , nechcú, mali by asi viac počúvať a na možných príkladoch s praxe sa učiť, keď to nerobia pre Ega je to ich chyba ak to nerobia preto lebo im to radi niekto bez titulu o to väčšia chyba ak majú seba reflex poučia sa a chybu napravia….

    Na Vašu 3.
    Môj názor za čo najvyššiu, lebo pôdy viac nebude ale pri správnom hospodárení vám vaša pôda vie urobiť každý rok aspoň 1 euro zisk a nevieme čo bude o 10 rokov možno bude zisk 100 a možno 1000. nik to nevie.

    Na vašu 4.
    Ak nemá štát peniaze nech nekupuje (Alebo nech si požičia alebo nech si vytlačí nový papierik na ktorom bude 5 000 eur.) Vás bude niekedy niekto nútiť že musíte predať?

    Na vašu 5.
    Ale bude o to sa báť netreba, to je naša najväčšia chyba že myslime negatívne a nie do budúcnosti a pozitívne . Jesť je treba stále a aj stále bude treba. Len sa potom ľudia možno viac zomknú a budú menej lakomý a budú rozmýšlať ako sa da a nie ako sa nedá.

    Na vašu 6.
    Netuším ako je to v našej ústave to si vedia tiež zmeniť keď je treba si myslím.

    Nemám veľa protiargumentov lebo ich nehľadám nerád sa hádam skôr radšej vediem plodnú diskusiu na ktorej závere je výsledok spokojnosti.

    V strane SNS som bol niekde v roku cca 2003 asi rok alebo 2 naozaj neviem to ma mamka prihlásila lebo jej sused kandidoval ešte asi aj členské musela za mňa zaplatiť 🙂 odvtedy nie som nikde straník ale volil som Matoviča a Fecka.

    S pozdravom Juraj

    Odpovedať

Komentujte

Všetky polia sú povinné. Vaša emailová adresa nebude zverejnená a slúži iba ako ochrana pred spamom. Ak sa váš komentár v článku nezobrazí ihneď po jeho odoslaní, zachytila ho automatická antispamová ochrana. V tom prípade nás prosím kontaktujte a my daný komentár dohľadáme a manuálne schválime.