Samostatnosť vo výrobe mäsa je ďalším krokom supermarketov
Napriek hospodárskej kríze maloobchodná sieť na Slovensku ďalej obohacuje trh o nové produkty, o ktoré zákazníci prejavujú veľký záujem. Niektoré obchodné spoločnosti už otvorili vlastné prevádzky napríklad aj na výrobu mäsa ako Tesco, Billa a Carrefour.
V nich sa mäso spracováva, ochucuje, balí do hygienických obalov, ktoré predlžujú trvanlivosť výrobkov, a pod vlastnou značkou sa aj predáva. Trendom aj pre ostatný vybraný sortiment dennej spotreby bude rýchlo reagovať na požiadavky špeciálnej skupiny zákazníkov.
Počas uplynulého víkendu vlastný mäsokombinát v 36 prevádzkach na Slovensku rozbehol obchodný reťazec Kaufland, ktorého sieť vznikla v Nemecku.
“Vlastná prevádzka na výrobu mäsa, ktorú zaviedol Kaufland v niektorých mäsových výrobkoch, kopíruje nemecký sortiment. K slovenským zákazníkom sa tak dostáva širšia ponuka,” uviedol pre TASR analytik prieskumnej spoločnosti Terno Ľubomír Drahovský.
“Kaufland je prvý maloobchodný reťazec, ktorý má vlastný mäsokombinát,” spresnila Erika Pfundtnerová z oddelenia Marketing – PR spoločnosti Kaufland SR.
Dodávatelia mäsa na spracovanie pochádzajú hlavne zo Slovenska a Česka, ale v menšej miere Kaufland vykupuje mäso aj z iných krajín EÚ.
Tie obchodné reťazce a maloobchodné prevádzky, ktoré už dlhšie ponúkajú mäso aj z vlastnej výrobne, pridávajú aj úpravy mäsa napríklad podľa ázijskej kuchyne.