Zadajte hľadaný výraz

Z domova Zaujímavosti

Rapídne zníženie výroby močoviny v Duslo Šaľa! Sú najväčší výrobca AdBlue v Európe

Rapídne zníženie výroby močoviny v Duslo Šaľa! Sú najväčší výrobca AdBlue v Európe
insert_photoTASR - Výrobná jednotka v spoločnosti Duslo Šaľa.

Zatiaľ čo v Spojenom kráľovstve v minulých dňoch motoristom pre nedostatok vodičov cisterien chýbali na čerpacích staniciach pohonné látky, v Európe sa možno stane nedostatkovým tovarom prísada do moderných naftových motorov AdBlue. Jedným z najväčších výrobcov tohto prípravku je spoločnosť Duslo, ktorá pre vysoké ceny plynu utlmila výrobu niektorých hnojív a ňu nadviazanú výrobu AdBlue. Obmedzenie či prerušenie výroby hlásia aj ďalší dvaja výrobcovia AdBlue, informoval v pondelok na stretnutí s novinármi minister hospodárstva Richard Sulík (SaS).

„S výrobou hnojív je spojená aj výroba AdBlue a Duslo je najväčší výrobca v Európe. Druhý najväčší je v Nemecku a ten začal škrtiť výrobu Ad Blue. Tretí najväčší je v Poľsku a ten výrobu zastavil,“ povedal Sulík.

Podľa ministra bude dostatok prípravku v blízkej budúcnosti problém a nevylúčil, že MH zakáže prípravok, ktorý redukuje u naftových motorov emisie oxidov dusíka, vyvážať.

Podľa ministra nie je samostatná výroba prípravku ekonomicky udržateľná a preto je súčasťou výroby iných produktov zo zemného plynu.

„Toto je problém, ktorý budeme mať čoskoro na stole,“ dodal Sulík.

Reakcia Duslo

Slovenská spoločnosť Duslo, ktorá je najväčším výrobcom tohto produktu, si nateraz svoje zmluvné záväzky voči odberateľom plní, no nových zákazníkov v súčasnosti odmieta. Povedal to na utorkovej tlačovej konferencii generálny riaditeľ spoločnosti Petr Bláha. Odberateľmi sú najmä zahraničné spoločnosti.

Podľa Bláhu sa veľká časť domácich firiem v minulosti spoľahla na dodávky z Poľska, tamojší výrobca však výrobu pre vysoké ceny suroviny prerušil. Duslo v súčasnosti obmedzilo výrobu na technologické minimum. Podľa Bláhu je však v hre aj jej úplné prerušenie dovtedy, kým nebudú ceny priaznivejšie.

„Keď tieto roztoky na trhu nebudú, znamená to, že všetky motory kategórie od Euro 5 vyššie, ktoré musia AdBlue kupovať, tak veľmi pravdepodobne budú odstavené,“ povedal šéf spoločnosti.

Upozornil, že nejde iba o osobné autá, ale aj o nákladné vozidlá či autobusy. Bez AdBlue sa nezaobídu ani novšie poľnohospodárske stroje.

Nadväzností na obmedzenie výroby v chemičkách je podľa Bláhu viacero. Chýbať môžu niektoré produkty využívané v zdravotníctve, pokiaľ nebudú na trhu hnojivá, čaká nás pokles úrody, rast cien poľnohospodárskych produktov a potravín.

„Ocitáme sa tak na prahu brutálnej inflácie, ktorú tu v súčasnosti nik nepamätá,“ myslí si Bláha.

Autor článku: TASR
Zdroj obrázku: TASR - Výrobná jednotka v spoločnosti Duslo Šaľa.

0 0 hlasov
Hodnotenie článku
Odoberať komentáre k tomuto článku
Upozorniť ma
guest
0 Komentárov
Najlepšie hodnotené
Najnovšie Najstaršie
Inline Feedbacks
View all comments