Zadajte hľadaný výraz

Branding VUB 2019 Jar LEFT
Branding VUB 2019 Jar RIGHT
Branding VUB 2019 Jar TOP
Tatra banka 2018-12
Pottinger 2018
Potravinárstvo Z domova

Plzenský Prazdroj Slovensko vykázal za vlaňajšok zisk 11 miliónov eur

chat_bubbleKomentáre: 0 visibilityZobrazenia: 65
UniCredit Bank 2018

Viac ako 126 miliónov eur predstavoval vlaňajší obrat spoločnosti Plzeňský Prazdroj Slovensko. Z tejto sumy firma vykázala zisk v hodnote viac ako 11 miliónov eur. Na priamych aj nepriamych daniach zaplatila takmer 48 miliónov eur, z toho takmer polovicu tvorila spotrebná daň.

Darilo sa najmä značke Pilsner Urquell, ktorá posilnila o viac ako 12 %, Šariš stúpol o takmer 8 % a silnú pozíciu si s 13-percentným nárastom predajov udržalo aj portfólio Birellu. Ako zdôraznil generálny riaditeľ spoločnosti Grant Liversage, v súčasnosti je priamo zamestnaných takmer 600 pracovníkov a na aktivity spoločnosti je navyše nepriamo naviazaných ďalších 18.000.

Celkovo bol rok 2018 pre pivný trh pozitívny, zaznamenal nárast o 5 %, a to najmä vďaka predajom v obchodoch (+8 %). Zastabilizoval sa aj segment čapovaného piva, čím sa prelomil dlhodobý pokles tejto kategórie. Plzeňský Prazdroj Slovensko si celkovo udržal podiel na trhu na úrovni predchádzajúceho roka (37 %) a je tak v pozícii dvojky na trhu.

Míľnikom pre spoločnosť bol marec 2018, keď zmenila svoj názov z Pivovary Topvar na Plzeňský Prazdroj Slovensko. Ročná produkcia spoločnosti predstavuje viac ako 1,6 milióna hektolitrov.

Medzi aktuálne témy, ktorým sa spoločnosť intenzívne venuje v rámci legislatívy, patrí zálohovanie plechoviek a PET fliaš. Na pôde Slovenského združenia výrobcov piva a sladu analyzuje, ako by mal celý systém fungovať, aby boli naplnené očakávania vlády tak, ako sú načrtnuté v návrhu zákona.

Ďalšou témou je nedávno schválený zákon o neprimeraných obchodných podmienkach v obchode s potravinami. Spoločnosť ako dodávateľ považuje za kľúčové zdravé obchodné prostredie, férové jednanie obchodných partnerov a stabilný a predvídateľný legislatívny rámec. Prioritou spoločnosti je oboznámiť sa s legislatívnym rámcom a porozumieť obsahu zákona, ale najmä zámeru zákonodarcu. Tento rok sa spoločnosť intenzívne venovala aj príprave na online registráciu tržieb cez systém eKasa.

Podľa obchodného riaditeľa spoločnosti Martina Grygaříka je na výraznom vzostupe kategória nealkoholického piva. Na Slovensku má špeciálnu pozíciu najmä ochutené nealko. Jeho spotreba na hlavu osem litrov dvakrát vyššia ako u susedných Čechov.

Autor článku: TASR
Zdroj obrázku: archív poľnoinfo.sk

Odber nových článkov na e-mail

Máte záujem stať sa pravidelným odoberateľom článkov z portálu poľnoinfo.sk? 1336 čitateľov od nás dostáva čerstvé informácie priamo na email každé ráno. Nečakajte a pridajte sa k nim aj vy.

Komentujte

Všetky polia sú povinné. Vaša emailová adresa nebude zverejnená a slúži iba ako ochrana pred spamom. Ak sa váš komentár v článku nezobrazí ihneď po jeho odoslaní, zachytila ho automatická antispamová ochrana. V tom prípade nás prosím kontaktujte a my daný komentár dohľadáme a manuálne schválime.