Zadajte hľadaný výraz

  • Inzercia
Komerčné informácie Z domova

Nesplachujú peniaze, kúpili si vysokotlakový čistič

Nesplachujú peniaze, kúpili si vysokotlakový čistič

Hornonitrianska spoločnosť Poľno Vtáčnik patrí medzi významných producentov surového kravského mlieka. Ročná výroba prevyšuje 4 milióny litrov a úžitkovosť na dojnicu sa blíži k osemtisíc litrom mlieka.

V rámci udržania čistoty v priestoroch kruhovej dojárne používajú viac ako osem rokov čistiace zariadenia značky Kärcher.

„Pôvodná mašina pracovala takmer osem rokov v maštaľnom prostredí, čo sa podpísalo aj pod jej stav. Obdobie odkedy som na podniku fungovala bez problémom, až do času, keď jej zhorel motor na ohrev vody,“ hovorí Marián Zaťko, zootechnik podniku.

Zariadenie dali opraviť, pretesniť, ale nový motor na ohrev vody už neobjednávali. Skončilo u mechanizátorov na vysokotlakové čistenie poľnohospodárskych strojov. Do dojárne si kúpili nové zariadenie rovnakej značky.

„S kvalitou, servisom a so všetkými funkciami zariadení sme boli spokojní,“ zdôrazňuje Marián Zaťko.

Hlavný prínos je samostatný ohrev vody, možnosť čistenia s chémiou, tlak vody až 150 barov a 80 stupňová voda, ktorá čistí zariadenie kruhovej dojárne bez väčšej námahy.

„Aby sme našim zamestnancom čo najviac zjednodušili manipuláciu, zariadenie sme natrvalo uložili do miestnosti vedľa kruhovej dojárne. Z neho je potom vyvedená vysokotlaková hadica s ovládaním, ktorá ústi v strede dojárne,“ vysvetľuje Marián Zaťko, podľa ktorého tento krok významne zjednodušil nároky na čistenie.

Dokonale čisté a dezinfikované pracovné prostredie má vplyv aj na efektívnosť investície, akou je nákup novej dojárne. Tú, v Lehote pod Vtáčnikom, využívajú už od roku 2001 a aj vďaka starostlivosti, akú jej dopriali, budú aj ešte niekoľko rokov.

Autor článku: Juraj Huba - poľnoinfo.sk
Zdroj obrázku: Kärcher - ilustračné foto

Odber nových článkov na e-mail

Máte záujem stať sa pravidelným odoberateľom článkov z portálu poľnoinfo.sk? 1551 čitateľov od nás dostáva čerstvé informácie priamo na email každé ráno. Nečakajte a pridajte sa k nim aj vy.

0 0 hlasov
Hodnotenie článku
Odoberať komentáre k tomuto článku
Upozorniť ma
0 Komentárov
Inline Feedbacks
View all comments