Zetor expanduje na blízkovýchodný trh
V minulom roku vstúpila značka Zetor na iracký trh. Pokiaľ v roku 2011 zaznamenal tento tradičný výrobca traktorov vedený slovenským kapitálom dvojpercentný podiel na irackom trhu, v aktuálnom roku by mal patriť medzi TOP 10 najväčších trhov brnianskeho výrobcu. Za obdobie rokov 2011-2013 dodá Zetor tamojším odberateľom 1500 kusov traktorov.
Do spomínanej blízkovýchodnej krajiny poputujú najmä traktory s označením Antar, ktoré sú špeciálne vyvinuté predovšetkým pre náročné, prašné podmienky v púšťach.
„Iracký trh je pre nás aj vzhľadom k historickým koreňom spolupráce jedným z kľúčových. Značka Zetor je tu vnímaná veľmi kladne a v podstate zdomácnela. V minulom roku sa nám podarilo uzatvoriť spoluprácu s finančne silnou skupinou spoločností, ktoré pôsobia na viacerých trhoch v regióne Blízkeho východu a to je pre obchod v Iraku zásadný faktor,“ hovorí Yaman Yalcin, obchodný riaditeľ Zetor Tractors, a. s.
Nové objednávky sa výrazne prejavili aj na zamestnanosti, keď na konci roka 2011 dosiahol počet pracovníkov v brnianskej spoločnosti 839, čo je o 11 percent viac, ako v roku 2010. V roku 2011 výrazne rástol napríklad aj vývoz a to najmä do Nemecka, Bulharska, Litvy a na Slovensko. Najviac traktorov, približne 40 percent, stále smeruje na poľský trh. V budúcnosti sa Zetor zameria aj na Alžírsko, Egypt, Nigériu, ale presadiť sa chce aj na ukrajinskom a ruskom trhu.