Slovenskí vinári expandujú na ázijskom trhu
Slovenský trh s vínom možno charakterizovať dlhodobou stagnáciou, ktorá núti slovenských vinárov hľadať zahraničné odbytiská. Rýchlo rastúci ázijský trh s vínom je lákavou možnosťou, ktorú mnohí slovenskí výrobcovia považujú za potenciálne veľmi zaujímavú.
Obzvlášť čínsky trh rastie rapídnym tempom, pričom spotreba vína v Číne sa za posledných päť rokov zdvojnásobila.
„Do Číny sa nám do konca roka podarí vyviezť viac než 30.000 fliaš,“ uviedol vinár Karol Šebo z malokarpatského vinárstva Chateau Modra, ktoré v budúcom roku plánuje so svojím čínskym partnerom výstavbu spoločného vinárskeho závodu neďaleko Pekingu.
Okrem Číny je významným trhom Japonsko, kam sa podarilo exportovať viacerým slovenským výrobcom, napríklad tokajské vinárstvo Tokaj Macik Winery vyviezlo na japonský trh viac než 2000 fliaš.
„O tokajské víno je v Ázii veľký záujem, nakoľko sa sladké vína veľmi hodia k ázijskej gastronómii,“ zhodnotil vinár Jaroslav Macik z Malej Tŕne.
Okrem tokajských vín sa v krajine vychádzajúceho slnka darilo tiež vinárstvu Víno Nitra.
„Máme japonského partnera, ktorý od nás v tomto roku odobral 8000 fliaš prevažne červených vín. Nedávno sme sa tiež zúčastnili na výstave v Hongkongu, kde sme nadviazali kontakty s potenciálne zaujímavými odberateľmi,“ priblížil Juraj Privrel z Víno Nitra.
Rýchlo rastúci trh s vínom v Ázii sa tak ukazuje ako zaujímavá exportná možnosť pre slovenských výrobcov vína.