Zadajte hľadaný výraz

Ceny komodít Z ekonomiky

Pivovary pristúpili k nepopulárnym krokom

Pivovary pristúpili k nepopulárnym krokom
insert_photoPivovary Topvar

Topoľčany 5. marca (TASR) – Spoločnosť Pivovary Topvar,a.s. zvýši koncom marca tohto roka ceny piva v priemere o 6,3 percenta. Podľa slov hovorkyne firmy Drahomíry Mandíkovej malo najväčší vplyv na cenotvorbu zvýšenie vstupných nákladov. “Naposledy sme ceny piva zvyšovali v decembri 2007. Vlani sme ešte ceny udržali, v tomto roku je to však už neúnosné,” uviedla.

“V tomto a ani v budúcom roku sa nedá očakávať nárast spotreby piva. Je otázne, či zvyšovanie cien udrží ekonomiku,” uviedol Gašparovič.

Ceny piva zvýšil o 6,9 percenta od začiatku tohto mesiaca aj najväčší domáci výrobca a vývozca sladu, spoločnosť Heineken.

Súčasné hospodárske výsledky Pivovarov Topvar,a.s. kopírujú výsledky celého odvetvia. V minulom roku predali slovenské pivovary 3,56 milióna hektolitrov piva, čo je najmenej od roku 2002. Medziročný pokles predstavoval 3,4 percenta. Podiel Topvaru na trhu predstavuje približne jednu tretinu.

“Vlani sme zaznamenali zhruba päť až šesťpercentný pokles predaja. V januári tohto roka sme zaplakali, a nielen my. Spotreba naďalej klesá. Kríza vplýva na ľudí aj z psychologického hľadiska, obmedzujú výdavky,” uviedla Mandíková.

Postupne sa menia aj požiadavky spotrebiteľov. V minulosti dominantné 12-stupňové pivo postupne nahrádza 10-stupňové.

“Zvýšila sa jeho kvalita, má lepšiu cenu a zrejme sa mení aj životný štýl spotrebiteľa,” domnieva sa Mandíková.

Pivovary Topvar,a.s. pôsobia na slovenskom trhu od začiatku januára 2007. Firma vznikla zlúčením spoločností Topvar,a.s. a Pivovar Šariš,a.s. Je členom jednej z najväčších svetových pivovarníckych spoločností SABMiller. Na Slovensku zamestnáva 930 pracovníkov. Podľa Mandíkovej zatiaľ firma o znižovaní stavu zamestnancov neuvažuje.

Autor článku: TASR
Zdroj obrázku: Pivovary Topvar

0 0 hlasov
Hodnotenie článku
Odoberať komentáre k tomuto článku
Upozorniť ma
guest
0 Komentárov
Inline Feedbacks
View all comments