Zadajte hľadaný výraz

Rastlinná výroba Z ekonomiky

Odbyt zeleniny im zabezpečuje družstvo

Odbyt zeleniny im zabezpečuje družstvo
insert_photopoľnoinfo.sk /V priestoroch spoločnosti The Greenery bolo zakázané realizovať akýkoľvek obrazový materiál, preto vám ponúkame fotografie len so spoločnosti Tomato world/.

Spoločnosť Tomato world sa nachádza v centre západného Holandska a pestuje rajčiny na pätnástich hektároch. Na celej výmere, ktorá sa nachádza pod skleníkom, nájdete približne päťdesiat odrôd. Mnohé i také, ktoré sa na Slovensko bežne nedovážajú.

Medzi zaujímavosti, ktoré stoja za zmienku, patria rajčiny s veľkosťou približne jeden centimeter – Tomberries. Ich uplatnenie je najmä v exkluzívnych reštauráciách a kilogram vás vyjde na dvadsaťpäť eur.

Rajčiny z Holandska, ktorých export je približne na úrovni 70 percent celkovej produkcie, poznajú aj v Japonsku. Vyvážajú sem ale plody, ktoré majú ružové sfarbenie. Práve o tieto je tu totiž najväčší záujem. Naopak oranžové plody, do ktorých sa vkladali určité nádeje ohľadom odbytu, na trhu neprerazili. Spotrebiteľ ich vníma ako nedozreté a len postupne si k ním hľadá cestu.

Foto poľnoinfo.sk – Rôzne farby, tvary, chute. Aj to je produkcia z Tomato world

Pestovanie zeleniny v skleníkoch má v Holandsku dlhú tradíciu a je aj jedným z pilierov ekonomiky a exportu. Musíme ale uviesť, že pokiaľ v osemdesiatych rokoch bolo približne 15 700 farmárov, ktorí produkovali skleníkovú zeleninu, v súčasnosti nedosahuje ich počet ani 8 tisíc. Dochádza ku koncentrácii fariem a aj vďaka tomu, výmery zeleniny pestovanej pod skleníkmi neustále rastú.

Dôležité ale je, aby mal farmár zabezpečený dostatočný odbyt produkcie. O to sa stará aj družstvo The Greenery, ktoré vlastní viac ako tisícsto farmárov. Zeleninu a huby triedi, balí a zabezpečuje logistiku. Zeleninu pod značkou The Greenery poznajú takmer vo všetkých štátoch Európy a družstvo zabezpečuje pravidelné dodávky najvýznamnejším obchodným sieťam v Európe.

Ako povedal predstaviteľ organizácie Tom Willaert pre poľnoinfo.sk, prvoradým cieľom nie je zisk samotného družstva, ale spokojnosť podielnikov. Aj vďaka tejto orientácii na dlhodobé ciele a nie práve krátkodobú vidinu zisku, sme mohli vidieť zdravú odbytovú organizáciu.

Autor článku: Juraj Huba – vyslaný redaktor poľnoinfo.sk v Holandsku.
Zdroj obrázku: poľnoinfo.sk /V priestoroch spoločnosti The Greenery bolo zakázané realizovať akýkoľvek obrazový materiál, preto vám ponúkame fotografie len so spoločnosti Tomato world/.

0 0 hlasov
Hodnotenie článku
Odoberať komentáre k tomuto článku
Upozorniť ma
guest
0 Komentárov
Inline Feedbacks
View all comments