Grüne Woche 2010: Ľudový marketing zo Slovenska sa vrátil

Napriek tomu, že slovenské pivovarníctvo bude mať po troch rokoch na veľtrhu Grüne Woche znova svoje zastúpenie, i tak budeme vyzerať oproti Českej republike ako chudobní príbuzní. Slovenský pivovarnícky fortieľ totiž zastupuje iba najstarší slovenský pivovar – Steiger.
„České pivovarníctvo prezentujú Plzenský prazdroj, Pivovary Staroprameň a Pivovar Vratislavice,“ hovorí Jakub Šebesta, český minister pôdohospodárstva.
V minulosti na kvalitu a chuť nášho piva poukazovali, na veľtrhu Grüne Woche, viaceré známe slovenské pivovary. Ako posledný to bol Topvar s nezabudnuteľnou legendou pivovarníctva – Jozefom Nemcom. Od vlastníckych zmien v topoľčianskom pivovare už ale táto osobnosť „ľudového marketingu“ v Topvare nepôsobila.
Tak i on sa podieľal na prezentácii Steigru v Nemecku. A kto pozná Jozefa Nemca vie, že tam kde tečie dobré slovenské pivo, musí hrať i hudba. V tomto prípade ľudové piesne z harmoniky Dezidera Guliša, budete počuť ďaleko od slovenskej expozície. Cieľ je jasný. Poukázať na pivo, ktoré neprešlo zo svojej receptúry na „európsku unifikovanú chuť“. I keď v Nemecku, nemusí byť pivo varené vo Vyhniach celkom neznáme.
„Steiger sa už niekoľko rokov čapuje v Slovenskej kolibe vo Wildau, blízko Berlína. Radi by sme však svoj odbyt na tomto najnáročnejšom pivárskom teritóriu rozšírili“, konštatoval Emil Mihálik, manažér marketingu STEIGRA.
Pokiaľ v roku 2007 pivovar exportoval len 47 hektolitrov piva, v roku 2009 to už bolo 5 913 hektolitrov zlatistého moku. Pivo si najviac obľúbili spotrebitelia v Maďarsku, nasledovaní Českou republikou, Rakúskom, ale i Litvou. Pivovar plánuje tento rok exportovať viac ako 10 tisíc hektolitrov piva.
Pivovar nie je vo vlastníctve nadnárodnej pivovarníckej spoločnosti, ale v rukách anglickej finančnej spoločnosti Endemit a moravskej spoločnosti PMS.