Pracovný podvýbor sa venoval cenovému vývoju v maloobchodnom predaji mlieka
Pracovný podvýbor pre ochranu spotrebiteľa a vnútorný trh na ministerstve hospodárstva (MH) sa na dnešnom zasadnutí venoval cenovému vývoju v maloobchodnom predaji mlieka. Rozoberal možné opatrenia na ochranu ekonomických záujmov spotrebiteľa a zamedzenie nežiaduceho cenového vývoja na vnútornom trhu v komodite mlieko.
„Podvýbor má snahu o stransparentnenie cenového podielu na koncovej maloobchodnej cene nielen mlieka, ale aj chleba a oleja,“ uviedol Jozef Orgonáš ako zástupca Zväzu obchodu a cestovného ruchu (ZOCR) SR v podvýbore po rokovaní.
Členovia podvýboru chcú mať k dispozícii štruktúru ceny mlieka, vrátane podielu na výslednej cene výrobcu, spracovateľa a predajcu.
Cieľom a zameraním podvýboru je podľa MH „zintenzívnenie komunikácie a dialógu s podnikateľským sektorom“.
Ide najmä o poskytovanie informácií z vývoja cien tovarov a služieb na vnútornom trhu a zhodnotenie výsledkov analýz, ktoré dlhodobo ovplyvňujú cenový vývoj tovarov a služieb na domácom trhu. Vzájomná komunikácia má viesť k získavaniu podkladov pre hodnotenie cenového vývoja v záujme včasných opatrení na elimináciu alebo odstránenie zistených disproporcií.
Členovia podvýboru sa dohodli na stretnutiach vždy po rokovaní Cenovej rady vlády SR, a to raz za mesiac. V rámci pravidelných schôdzok budú riešiť aktuálne otázky cenového vývoja na vnútornom trhu, podnety zo zasadnutí Cenovej rady vlády SR a rokovaní vlády SR.