Zadajte hľadaný výraz

Zaujímavosti Zo sveta

Zelený týždeň v Berlíne znova bez Slovenska

Zelený týždeň v Berlíne znova bez Slovenska
insert_photogrunewoche.de

Kulinársky, potravinársky a poľnohospodársky svet sa túži čoraz viac predstaviť na medzinárodnej výstave Grüne Woche (Zelený týždeň) v Berlíne. Dôkazom je účasť 1630 vystavovateľov zo 67 krajín a každého kontinentu. Slovensko je opäť výnimkou. Grüne Woche sa nezúčastnilo

Grüne Woche sa koná tohto roku v dňoch 18. až 27. januára a program je ako obvykle veľmi bohatý. Vari najväčšou udalosťou bolo Svetové fórum pre potraviny a poľnohospodárstvo. Na tomto summite sa stretlo 80 ministrov pôdohospodárstva alebo ich zástupcov z celého sveta. Na otvorení výstavy sa zúčastnila aj nemecká kancelárka Angela Merkelová.

Svetové fórum sa venovalo úlohe farmárov a potravinárov nakŕmiť v roku 2050 približne 9 miliárd ľudí. Znamená to, že do výroby potravín bude potrebné investovať zhruba 83 miliárd dolárov. Toto číslo je potrebné znásobiť o podpory do výskumu, vzdelávania a infraštruktúry. Aj preto sa fórum nieslo pod heslom zodpovedné investície do poľnohospodárstva a potravinárstva – kľúčový faktor v potravinovej bezpečnosti a rozvoji vidieka.

Samotné podujatie sa koná v 26 halách, v ktorých sa denne vystriedajú tisícky návštevníkov. Obzvlášť počas víkendu, kedy je umením pretláčať sa pomedzi jednotlivé expozície. Organizátori očakávajú 400 tisíc návštevníkov. Haly berlínskeho výstaviska sa počas Zeleného týždňa menia na obrovskú reštauráciu. Môžete si tu pochutnať napríklad na mäse z bizóna, ktoré nájdete v kanadskej expozícii, na bulharskom koláčiku s džemom z ruží, alebo napríklad na ovocí a zelenine plnenej syrom, ktorou vás ponúknu v rakúskom stánku.

Žiaľ, Slovensko na Zelenom týždni aj tohto roku chýbalo. Darmo sa niektorí verní návštevníci dožadovali slovenského piva z Topvaru, alebo slovenských syrov. Odvaha prísť so zaujímavými produktmi do tohto medzinárodného kulinárskeho kotla, zdá sa, je nad sily slovenských výrobcov potravín a nápojov a nad sily ministerstva pôdohospodárstva a regionálneho rozvoja je zase zafinancovať prezentáciu na takom významnom trhu, akým je nemecký.

Autor článku: Jana Janků, publicistka (podpredsedníčka Klubu poľnohospodárskych novinárov SSN)
Zdroj obrázku: grunewoche.de

0 0 hlasov
Hodnotenie článku
Odoberať komentáre k tomuto článku
Upozorniť ma
guest
5 Komentárov
Najlepšie hodnotené
Najnovšie Najstaršie
Inline Feedbacks
View all comments
Zuzana Hrusovska
Zuzana Hrusovska
20. január 2013 12:12

To je samozrejme velka skoda. Na slovensku mame vela odbornikov a velmi dobre produkty. Moja mienka je, ze by ministerstvo polnohospodarstva malo zo zaciatku podporovat “ zahranicne styky“ spolu s ministerstvom zahranicnych stykov! Pravdepodobne chybaju financne prostriedky nasim vyrobcom alebo neinformovanot.

PI
PI
20. január 2013 12:17

Nič nového pod slnkom. Na Slovensku sa šetrí tam, kde by sa nemuselo.

agrárnik z HN
agrárnik z HN
21. január 2013 9:29

Zasa len slová a skutky. Proklamácie a politická propagácia významu domácich potravín pred žiarami reflektorov a na tlačových besedách je srdcervúca.Žiaľ prax je taká, že tam kde sa má SR prezentovať – uchádzať so svojími produktami na trhu sme neni.Tak sa potom nečudujme, že agrokomplex zaradil spátečku.

MD
MD
22. január 2013 10:17

Suhlasim zo slovami agrarnika z HN. Zo zaradenou spiatockou sa neda ist dopredu. Neucast Slovenska na Zelenom tyzdni aj v tomto roku negativny trend vyvoja v agrosektore jasne potvrdil.

Jano
Jano
22. január 2013 11:27

K tomu poslednemu odseku clanku- slovensky Topvar uz neexistuje- zanikol v roku 2007. A tak je to aj s dalsimi slovenskymi potravinami-bud firmy skupili zahranicni investori a znizili kvalitu vyrobkov alebo zanikli, lebo nedokazali cenou konkurovat roznym nekvalitnym produktom. Je az na smiech, ako sa pan Jahnatek rozohnuje nad podielom… Celý komentár »