Zadajte hľadaný výraz

Potravinárstvo Zo sveta

Carrefour nebude predávať produkty americkej spoločnosti PepsiCo, lebo sú drahé

Carrefour nebude predávať produkty americkej spoločnosti PepsiCo, lebo sú drahé
insert_photoTASR/Martin Baumann

Francúzsky maloobchodný reťazec Carrefour oznámil, že vo svojich obchodoch v štyroch európskych krajinách už nebude predávať produkty americkej spoločnosti PepsiCo, ako sú nápoje Pepsi či 7Up a Lay’s chips, pretože sú už príliš drahé. Ide o ďalší z cenových súbojov medzi maloobchodníkmi a svetovými potravinovými gigantmi. TASR o tom informuje na základe správy Reuters.

Od štvrtka budú regály s produktmi PepsiCo v predajniach Carrefouru vo Francúzsku, Taliansku, Španielsku a Belgicku niesť nápisy, že obchod ich už nebude mať v ponuke pre „neprijateľné zvýšenie cien“, uviedol hovorca francúzskeho gigantu supermarketov.

Niektoré produkty PepsiCo, ako Cheetos a 7Up už neboli vo štvrtok dostupné v supermarkete Carrefour na parížskom predmestí Auteuil, zatiaľ čo iné, ako Pepsi, sa stále dopredávajú.

PepsiCo zatiaľ neodpovedalo na žiadosť o komentár.

Americká spoločnosť v októbri uviedla, že na tento rok plánuje „mierne“ zvýšenie cien, keďže dopyt sa napriek zdražovaniu udržal. To PepsiCo viedlo k zvýšeniu prognózy zisku za rok 2023 trikrát po sebe.

V priebehu minulého roka maloobchodníci s potravinami v niekoľkých európskych krajinách vrátane Nemecka a Belgicka oznámili, že zastavili objednávky od niektorých firiem so spotrebným tovarom z dôvodu zvyšovania cien. Táto taktika pri vyjednávaní o cene je však čoraz problematickejšia a prináša väčšie riziká.

Carrefour je jedným z najaktívnejších maloobchodníkov v súboji veľkými spotrebnými a potravinárskymi spoločnosťami, čo sa týka cien. Minulý rok v rámci kampane lepil upozornenia na produkty, ktoré sa síce zmenšili, ale stáli viac.

Francúzsko silne reguluje maloobchodný sektor

Francúzska vláda v snahe zmierniť infláciu požiadala maloobchodníkov a dodávateľov, aby ukončili každoročné vyjednávanie o cenách už v januári, o dva mesiace skôr ako zvyčajne. Francúzsko silne reguluje maloobchodný sektor a núti supermarkety, aby vyjednávali o cenách s výrobcami len raz za rok v snahe ochrániť svoj farmársky priemysel.

Predchádzajúce kolo rokovaní začiatkom minulého roka, na vrchole inflačnej krízy, zabránilo ďalšiemu zvýšeniu cien neskôr v priebehu roka, čo zasiahlo tržby supermarketov. Preto sa tento raz rozhodli tvrdo rokovať o cenách.

Analytici však upozorňujú, že vyradenie produktov je tá posledná možnosť, pretože nikto nevyhrá, ak tovar, ktorý ľudia chcú, nie je dostupný na pultoch.

Autor článku: TASR
Zdroj obrázku: TASR/Martin Baumann

0 0 hlasov
Hodnotenie článku
Odoberať komentáre k tomuto článku
Upozorniť ma
guest
5 Komentárov
Najlepšie hodnotené
Najnovšie Najstaršie
Inline Feedbacks
View all comments
Sesto6
Sesto6
4. január 2024 22:52

Carrefour je znamy svojimi mafianskymi praktikami, a nepara sa ani s velkymi dodavatelmi ako Pepsico.

Johnny
Johnny
5. január 2024 6:57

reťazec ktorý sa na Slovenskom trhu vôbec neuchytil. Po krátkej a rýchlej sláve roky rokúce až do odchodu iba prežíval.

Anton Spišák
Anton Spišák
5. január 2024 12:58

Tak sa majú správať aj reťazce u nás

realista
realista
5. január 2024 20:02
Odpoveď na  Anton Spišák
Sesto6
Sesto6
8. január 2024 15:11
Odpoveď na  realista

Len ci je to dobre spravanie.