Zadajte hľadaný výraz

Rastlinná výroba Z domova

Domáci vinári nabádajú spotrebiteľov: Pripite si našim vínom!

Domáci vinári nabádajú spotrebiteľov: Pripite si našim vínom!
insert_photoarchív poľnoinfo.sk

Vinári a vinohradníci združení v Cechu vinohradníkov a vinárov Slovenska vyhlasujú december za mesiac poctivého slovenského vína.

„Ak si každý milovník slovenského vína kúpi počas iniciatívy #MesiacPoctivehoSlovenskehovina aspoň jednu fľašu vína, priamo od lokálneho vinohradníka alebo vinára, tento mimoriadny príjem prispeje k záchrane pracovných miest a pomôže vinohradníkom lepšie zvládnuť zimné mesiace,“ uvádza kancelár Cechu Roman Mács.

Akcia má za cieľ upriamiť pozornosť spotrebiteľov na vína od lokálnych producentov. Mnohí ich v týchto dňoch nemajú kde dodávať – ak sa sústredia len na segment HORECA. Odbyt pre zatvorené prevádzky klesá na nulu. Problémy pociťujú producenti dlhodobo. Počas druhej vlny pandémie zostali v mnohých reštauráciách, hoteloch aj vinárňach zásoby vína, pre ktoré pociťovali slabší odbyt aj v letných či jesenných mesiacoch. Po aktuálnom lockdowne sa prebytky zrejme zvýšia.

„CVVS upozorňuje, že slovenskí vinohradníci sú v tejto chvíli odkázaní najmä na podporu slovenských spotrebiteľov, nakoľko žiadna covid podpora alebo kompenzácia zo strany štátu nebola ohlásená,“ dodal Mács.

Kapor so suchým bielym vínom

Problémy pociťujú najmä rodinné, malé a stredné vinárstva.

„Pandémia sa prejavuje značným spôsobom. Treba si uvedomiť, že víno nie je hlavná životná potravina, ale je to niečo nadštandardné. Samozrejme, keď je problém aj s finančnými prostriedkami, tak zákazníci po fľaške nesiahnu,“ skonštatoval aj Peter Štefunko z vinárstva Triticum vo Vrábľoch.

Ide o menší rodinný podnik, ktorý k zákazníkom produkty dostáva najmä cez eventy, vínne cesty a degustácie.

Hoci záujem o víno v obchodných sieťach rastie, dostať sa do nich nie je jednoduché.

„Povie sa, že preorientujte sa. Dá sa to spraviť, ale vyžaduje si to veľa úsilia a finančných prostriedkov, ako celú firmu pretransformovať. Sčasti sa snažíme oslovovať koncových zákazníkov, ale nie je to jednoduché,“ dodal Tomáš Sládeček z vinárstva Velkeer z Veľkého Kýru.

Kampaň vinárov a vinohradníkov potrvá celý mesiac. Spotrebiteľov chcú motivovať na kúpu slovenského vína od lokálnych producentov v bežný deň, aj na sviatočný stôl.

„Na sviatočnom stole predpokladám, že bude vo väčšine prípadov kapor, takže nejaké pekné biele suché víno sa výborne hodí. Je z čoho vyberať. Na Nový rok zas možno siahnuť aj po slovenskom šumivom víne, ktoré dorába dnes už mnoho vinárov,“ skonštatoval aj Jozef Záhorský z vinárstva Predium vo Vrábľoch.

Autor článku: Ivana Kaliská
Zdroj obrázku: archív poľnoinfo.sk

0 0 hlasov
Hodnotenie článku
Odoberať komentáre k tomuto článku
Upozorniť ma
guest
0 Komentárov
Inline Feedbacks
View all comments