Zisk francúzskej spoločnosti Danone vzrástol v minulom roku o 3,7 %
Francúzska potravinárska spoločnosť Danone dosiahla za minulý rok rast zisku o 3,7 %, pod čo sa podpísal najmä rast v jej divízii dojčenskej výživy a zvýšený dopyt po výrobkoch firmy v Ázii.
Zisk Danone za rok 2009 vzrástol na 1,36 miliardy eur z 1,31 miliardy eur v roku 2008. Priamo porovnateľné tržby (očistené od menových vplyvov a akvizícií) sa zvýšili o 3,2 % na 15,2 miliardy eur. V roku 2008 to bolo 15 miliárd eur.
Spoločnosť, ktorá v roku 2007 kúpila holandského výrobcu dojčenskej výživy Numico s cieľom sústrediť sa viac na túto oblasť, uviedla, že divízia dojčenskej výživy zaznamenala za minulý rok rast priamo porovnateľných tržieb o 7,9 %. Táto divízia sa tak podstatnou mierou podieľala na raste tržieb a zisku, keďže divízia mliečnych výrobkov zaznamenala rast tržieb o 1,6 a minerálnych vôd len o 1 %. Výrazný podiel mala aj divízia výživových doplnkov, ktorej priamo porovnateľné tržby vzrástli minulý rok až o 11,4 %.
Tento rok chce spoločnosť zvýšiť celkové porovnateľné tržby o 5 % a nevylučuje ďalšie akvizície, aj keď už nie v takom rozsahu ako v prípade Numico. Za túto firmu zaplatila vyše 12 miliárd eur.
Z geografického pohľadu najviac podporila Danone Ázia, kde sa predaj výrobkov Danone zvýšil oproti roku 2008 o 11 %, zatiaľ čo v Európe klesol o 0,3 %.
Informovali o tom agentúry AP a Bloomberg.