Vo štvrtok začína výstava Danubius Gastro
Slovenská poľnohospodárska a potravinárska komora (SPPK) sa aj v tomto roku zúčastní s vlastnou expozíciou na výstave Danubius Gastro v Bratislave, ktorá sa uskutoční v dňoch 30. januára – 2. februára 2014.
„Ide o podujatie, ktorého kredit sa stále zvyšuje. Okrem toho sa v hlavnom meste koncentruje záujem domácich i zahraničných návštevníkov o výstavnícke podujatia, preto považujeme za správne, aby sme v slovenskej metropole nechýbali ani my. Danubius Gastro predstavuje výstavu, nad ktorou už tradične preberá záštitu Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR. Záujem verejnosti zvyšuje aj veľtrh cestovného ruchu Slovakiatour a ďalšie sprievodné podujatia, ktoré sa konajú súbežne,“ povedal podpredseda SPPK pre potravinárstvo a obchod Dušan Janíček.
Podujatie pri Dunaji už tradične nepredstaví len samotné potravinárstvo, ale aj gastronómiu, hotelierstvo, nápoje, obalové materiály, obchod a reklamu. Takéto koncepcie bývajú obľúbené v zahraničí a úspešne sa začali presadzovať aj v Slovenskej republike. Nemalý záujem určite vzbudia viaceré prezentácie domácich pekárov, cukrárov, kuchárov a ďalších špecialistov. Návštevníci sa na výstavisku Incheba rozhodne nebudú nudiť a budú si môcť vybrať z bohatej ponuky kulinárskych, gastronomických a voľnočasových produktov a služieb. V expozícii SPPK v hale D sa predstaví celkom 17 individuálnych i kolektívnych členských subjektov z konzervárenstva, liehovarníctva, mliekarenstva, pekárstva, hydinárstva, cukrovarníctva a pivovarníctva. Zastúpenie v nej budú mať aj dve potravinárske profesijné organizácie – Slovenské združenie výrobcov piva a sladu a Slovenský zväz pekárov, cestovinárov a cukrárov.
„Ak chceme naozaj zvyšovať podiel predaja domácich potravín na vnútornom trhu, nemôžeme obchádzať žiadne významnejšie propagačno-informačné aktivity, vrátane výstav, organizovaných na našom území,“ zdôraznil D. Janíček.
„Poznanie je prvoradým predpokladom spotrebiteľského záujmu, lebo zákazník nemôže pýtať niečo, o čom nič nevie – napríklad ani len to, že to vôbec existuje. A hoci potravinári neraz upozorňujú, že obchodné reťazce nezaujíma, či sa dodávatelia prezentujú na výstavách, ale predovšetkým pristúpenie na ich podmienky, kupujúci môžu túto filozofiu významne ovplyvniť. Preto sú prezentačné akcie domácich výrobcov a produktov veľmi dôležité“.