Zadajte hľadaný výraz

Potravinárstvo Reportáže

Spotrebiteľa získavajú kvalitou

Spotrebiteľa získavajú kvalitou
insert_photoHumenská mliekareň

Humenská mliekareň patrí svojou výrobnou kapacitou medzi stredné a väčšie mliekarne v rámci Slovenska. Zamestnáva približne 150 pracovníkov a jej ročné tržby sú niekde na úrovni 450 miliónov korún. Portfólio výrobkov tvorí približne štyridsať produktov.

„Okrem mlieka baleného do vrecúšok a PET fliaš, vyrábame aj široký sortiment kyslomliečnych výrobkov: smotany, smotanové jogurty, zákysanku, zákvas, acidofilné mlieko, maslo a termizované výrobky – tvarohové špeciality a tvaroh. Takisto zaujímavým produktom sú ochutené mlieka obohatené o vitamíny, ktoré v troch rôznych príchutiach jahoda, vanilka a čokoláda distribuujeme v rámci Školského mliečneho programu. Nosným výrobným programom je ale výroba tvrdých syrov, na ktorú využívame až päťdesiat percent nakúpeného mlieka. Produkujeme syry eidemského typu: Eidamská tehla 30 %, 45 %, Moravský blok a novinkou je vysokokvalitný tvrdý syr Primátor. Naše maslo bolo minulý rok ohodnotené ako najlepšie na Slovensku. Veľmi dobre sa vždy umiestnia aj naše jogurty, ktoré získali rad ocenení,“ povedal pre redakciu polnoinfo.sk Jozef Hurný, generálny riaditeľ Humenskej mliekarne.

Medzi ďalšie ocenenia, ktoré si môže do radu svojich úspechov táto mliekareň zapísať, je Značka kvality SK, ktorá bola tento rok Humenskej mliekarni na veľtrhu Danubius Gastro pridelená za 7 výrobkov a na veľtrhu AGROKOMPLEX 2008 za 14 výrobkov. Humenská mliekareň je aj držiteľom niekoľkých certifikátov Slovak Gold.
„Tieto ocenenia posúvajú firmu dopredu a sú uznaním práce celého kolektívu. Najlepším senzorom značky kvality bude ale sám zákazník, ktorý posúdi, či sa daný výrobok právom hrdí týmto ocenením,“ hovorí Jozef Hurný.

Foto: Jozef Hurný preberá z rúk ministra pôdohospodárstva ocenenenie Značka kvality SK

Zaujímavosťou výrobkov Humenskej mliekarne je, že nemajú predĺženú dobu spotreby. Podľa Jozefa Hurného, je aj toto indikátor kvality, že do produktov nepridávajú zbytočne cudzie látky. Sám je totiž zástancom názoru, že potravinárske výrobky by mali mať čo najkratšiu dobu spotreby.

Tu ale ako sám pripomína, narážajú aj na obchodné reťazce, ktorým robí takýto prístup k zákazníkovi problém. Žiadajú totiž výrobky, ktoré môžu byť na pultoch ich predajní čo najdlhšie.

Aj napriek tomuto možno hendikepu, dodáva Humenská mliekareň na pulty obchodných reťazcov dve tretiny svojej produkcie. Ostané výrobky smerujú na export.
Na to, aby mal slovenský výrobca, pod vedením slovenského kapitálu, takýto vysoký podiel na vývoze do zahraničia, je potrebné nemálo investovať.

„Minulý rok sme investovali menej, najväčšie množstvo prostriedkov sme do modernizácie podniku vložili pred vstupom do Európskej únie. Po roku 2004 ale nebola návratnosť prostriedkov taká, akú sme očakávali. Skôr by som povedal, že vstupom do Európskej únie viac profitovali mliekarne zo zahraničia, ako slovenskí potravinári,“
hovorí Jozef Hurný.

Foto: Moderná linka na plnenie mlieka v Humenskej mliekarni

Ten pripomína, že neutešený stav v našom mliekarenskom odvetví pokračuje už niekoľko rokov. Odrazom tejto situácie sú potom aj ciele do budúcnosti tejto východoslovenskej mliekarne.

„V súčasnosti väčšina mliekarní len prežíva. Preto aj našim cieľom je prežiť, stabilizovať sa, udržať kvalitu výrobkov a získať investície na modernizáciu, ktoré nám zabezpečia držať krok s vyspelou Európou,“, uzatvára rozprávanie pre portál polnoinfo.sk J. Hurný.

Autor článku: Juraj Huba - polnoinfo.sk
Zdroj obrázku: Humenská mliekareň

0 0 hlasov
Hodnotenie článku
Odoberať komentáre k tomuto článku
Upozorniť ma
guest
0 Komentárov
Inline Feedbacks
View all comments