Prepad ekologického predaja vo Veľkej Británii
Podľa Správy o ekologickom trhu zverejnenej Asociáciou pre pôdu (Soil Association) klesol predaj ekologických produktov vo Veľkej Británii v roku 2009 o 12,9% na 2,84 miliardy €.
Dôvera spotrebiteľov sa zvyšuje aj napriek zhoršeným ekonomickým podmienkam v priebehu dvoch desaťročí. Na základe údajov zo začiatku roka Asociácia v roku 2010 predpokladá vo Veľkej Británii miernejšiu expanziu ekologického trhu (o 2- 5%).
Správa o ekologickom trhu uviedla, že podobne ako v iných maloobchodných sektoroch kupovali spotrebitelia počas recesie menej ekologických potravín.
tabuľka poľnoinfo.sk – zdroj údajov The Soil Association „Organic Market“
Supermarkety zaznamenali pokles predaja v troch najväčších kategóriách ekologických potravín – mliečne výrobky o 6,5%, ovocie a zelenina o 14,8% a čerstvé mäso o 22,7%. Naopak predaj ekologického mlieka vzrástol o 1%, pričom bol rok 2009 označený za najlepší rok pre predaj ekologického mlieka. Predaj ekologických potravín pre kojencov vzrástol v roku 2009 o 20,8 % a dosiahol hodnotu 113 miliónov €.
Výmera pôdy vo Veľkej Británii obhospodarovaná ekologicky sa v januári 2009 zvýšila na 743 516 hektárov, čo je o 9% viac v porovnaní s predchádzajúcim rokom. To predstavuje 4,3% z poľnohospodárskej pôdy Veľkej Británie.