Predaj z dvora učí poľnohospodárov predávať
Predaj z dvora patrí podľa ministra pôdohospodárstva SR Vladimíra Chovana medzi prioritne podporované aktivity slovenských farmárov. “Slovenskí farmári boli naučení vyrábať, ale neboli naučení predávať, teda ísť priamo k zákazníkovi,” uviedol dnes pre TASR minister pri príležitosti otvorenia 2. veľkonočného gazdovského dvora v bratislavskej Petržalke v areáli štátneho podniku Závodisko.
Predaj poľnohospodárskych produktov z dvora má podľa Chovana veľký dopad aj na kvalitu výroby, pretože pri ňom si každý farmár kontaktom so zákazníkom môže overiť, aká je kvalita jeho produkcie.
“Vidíme aj, že sa mení prístup k práci, napríklad dojičov v poľnohospodárskych podnikoch, ktoré prevádzkujú mliečne automaty,” povedal. Farmári sú si totiž vedomí toho, že ich výrobky sa už priamo dostávajú k zákazníkovi.
Gazdovský dvor je “dobrou a prospešnou akciou” aj podľa starostu Mestskej časti Bratislava – Petržalka Milana Vtáčnika.
“Ukazuje sa, že táto akcia oslovuje veľký okruh nielen Petržalčanov, ale aj Bratislavčanov z druhej strany Dunaja. Myslíme si, že je to podujatie, ktoré môže natrvalo zostať v Petržalke,” dodal Vtáčnik.
Veľkonočný gazdovský dvor sa koná v dňoch 30. marca až 1. apríla v priestoroch š. p. Závodisko v Petržalke na Starohájskej ulici v čase od 10.00 do 19.00 h. Prezentuje sa na ňom predaj z dvora priamo od farmárov a predajcov tradičných slovenských špecialít. V ponuke sú mäso a mäsové výrobky, mliečne výrobky – korbáčiky, oštiepky, žinčica, parenice, ale aj víno a živé zvieratá. Na predaj sú tiež ovocie, vajcia, pekárske výrobky a ďalší tradičný veľkonočný sortiment.
V Petržalke je pán Ftáčnik a nie Vtáčnik – to je nevedomosť autora