Zadajte hľadaný výraz

Zaujímavosti Zo sveta

Medzi kvetmi v Holandsku so slovenským hnojivom

Medzi kvetmi v Holandsku so slovenským hnojivom
insert_photopoľnoinfo.sk - obchodný manažér spoločnosti Interfood Ost vo výstavnej expozícii na veľtrhu v Holandsku.

Pravdepodobne najväčší veľtrh záhradníctva na svete začal dnes v holandskom Amsterdame. Redakcia poľnoinfo.sk tu stretla aj spoločnosť zo Slovenska, ktorá nie je na podobnom podujatí prvý raz. Má význam veľtrh v krajine tulipánov, zameraný najmä na kvety, pre našu firmu a čo môžu návštevníci v tomto holandskom meste vidieť?

Horti Fair je veľtrh s približne päťdesiatročnou tradíciou, ale v súčasnej podobe funguje len desiaty rok. Minulý rok ho navštívilo takmer päťdesiat tisíc návštevníkov, z viac ako sto štátov sveta. Tento rok pod heslom „pre udržateľnú budúcnosť“, na ploche približne 60 tisíc metrov štvorcových, vystavuje 725 spoločností, zo 46 štátov sveta.

Návštevníci podujatia môžu do piatku vidieť technológie a stavby na pestovanie kvetín, ale i zeleniny, dodávateľov kvetov a všetkých ostatných vstupov nevyhnutných k fungovaniu jedného z najväčších pilierov holandského poľnohospodárstva.

Pravdepodobne jediným slovenským zástupcom na veľtrhu je spoločnosť zo Strážskeho – Interfood Ost, ktorá je producentom organických hnojív.

„Vyrábame dva druhy hnojív – Condit. Jedno pre ekologické poľnohospodárstvo a druhé pre potreby konvenčného hospodárenia,“ hovorí Vladimír Kaločay, obchodný manažér spoločnosti.

Hnojivo pod značkou tejto spoločnosti zo Strážskeho, predávajú v jedenástich štátoch Európy. V súčasnosti sa podiel predaja hnojiva na slovenskom trhu znižuje. Je to z dôvodu zložitej situácie slovenského poľnohospodárstva, ktorá trvá niekoľko mesiacov.

„Znížený záujem poľnohospodárov sme začali cítiť po žatve v roku 2008 a pokračuje až doteraz. Výsledkom je približne päťdesiatpercentný prepad predaja,“ hovorí Vladimír Kaločay.

Aj z tohto dôvodu je pre spoločnosť dôležité, aby dokázala nadviazať nové obchodné vzťahy a podpísať konkrétne kontrakty, tak ako to bolo napríklad aj na veľtrhu Biofach v Nemecku, ktorého sa vo februári zúčastnili.

Vystavovať na renomovaných veľtrhoch naozaj zabezpečuje nové obchodné príležitosti a možnosti pre rozvoj firmy. Na druhej strane treba uviesť, že investície aj do najmenších výstavných plôch sa pohybujú v desaťtisícoch eur.

Autor článku: Juraj Huba - vyslaný redaktor poľnoinfo.sk v Holandsku
Zdroj obrázku: poľnoinfo.sk - obchodný manažér spoločnosti Interfood Ost vo výstavnej expozícii na veľtrhu v Holandsku.

0 0 hlasov
Hodnotenie článku
Odoberať komentáre k tomuto článku
Upozorniť ma
guest
0 Komentárov
Inline Feedbacks
View all comments