Zadajte hľadaný výraz

Článok dňa Potravinárstvo Z domova

Lidl si síce obľúbil slovenské potraviny, ale aj tak zostal posledný

Lidl si síce obľúbil slovenské potraviny, ale aj tak zostal posledný
insert_photoTASR

Dovážané potraviny k nám v priemere urazia 1200 kilometrov. Na pultoch obchodných reťazcov ich je stále väčšina. Potravinárska komora Slovenska dnes uviedla, že podiel vystavenia slovenských výrobkov na pultoch obchodov dosahuje len 39,9 percenta.

„V porovnaní s minulým rokom je to nárast o 1,3 percentuálneho bodu,“ hovorí Daniel Poturnay, prezident Potravinárskej komory Slovenska.

Zástupca pivovarníckeho sektora Branislav Cvik hovorí, že napriek miernemu nárastu podielu domácich potravín nie je situácia vôbec optimistická.

„Bez obchodného reťazca Lidl by sme nedosiahli medziročné zlepšenie,“ hovorí Branislav Cvik, spolumajiteľ banskobystrického pivovaru Urpiner.

Nemecká diskontná sieť dokázala medziročne zvýšiť podiel slovenských potravinárskych výrobkov na svojich pultoch, podľa výsledkov Potravinárskej komory Slovenska, z 18 na 26-percent. Ostatné obchodné siete stagnovali alebo niektoré aj medziročné poklesli.

„Pripisujeme tomu vplyv zákona, ktorý hovorí o päťdesiat percentom podiele slovenských výrobkov v akciových letákoch. Je možné, že Lidl s tými 18-percentami slovenských výrobkov nebol schopných dosiahnuť 50-percentný podiel slovenských výrobkov v letákoch. Predpokladáme pozitívny vplyv legislatívy na správanie reťazca Lidl,“ hovorí Daniel Poturnay.

Lidl napriek medziročnému zlepšeniu je naďalej reťazcom s najnižším podielom domácich výrobkov. Tento nemecký diskontný reťazec je známy aj tým, že výrobky privátnych značiek vyváža často do viacerých krajín, čím vie domácim potravinárom otvoriť exportné cesty do okolitých krajín.

„V roku 2018 sme zažili situáciu, keď nás oslovil LIDL, aby sme dodali pivo aj do predajní v okolitých štátoch. Zrazu sa nám výrazne zdvihla výroba, museli sme zamestnať ľudí, objedať obalový materiál a podobne. Spolupráca ale trvala len veľmi krátko a takéto výkyvy nie sú úplne vhodné na napĺňanie stratégie firmy. Ak sa Vám potom reťazec ozve opäť o rok, veľmi zvažujete pozitíva a negatíva takejto intenzívnej ale na druhej strane krátkodobej spolupráce,“ uzatvára Branislav Cvik z Urpineru.

Autor článku: Juraj Huba - poľnoinfo.sk
Zdroj obrázku: TASR

0 0 hlasov
Hodnotenie článku
Odoberať komentáre k tomuto článku
Upozorniť ma
guest
0 Komentárov
Inline Feedbacks
View all comments