Lidl obhájil pozíciu jednotky medzi obchodnými reťazcami, tržby zvýšil o 10 %
Lidl bol v minulom roku s výsledkom hospodárenia na úrovni takmer 160 miliónov eur najziskovejším obchodným reťazcom na Slovensku a zároveň obhájil pozíciu trhovej jednotky v objeme tržieb. Tie dosiahli 2,09 miliardy eur, čo je medziročný rast 10 %. Druhým najziskovejším obchodným reťazcom bol Kaufland, ktorého zisk vzrástol na viac ako 93 miliónov eur, čím prekonal Tesco v porovnaní s predchádzajúcim obdobím. Vyplýva to z účtovných závierok jednotlivých spoločností zverejnených na portáli FinStat.
Kaufland zaznamenal výraznejší medziročný rast tržieb, ktoré tejto spoločnosti vzrástli o 14 % na 1,75 miliardy eur. Dva najziskovejšie obchodné reťazce na Slovensku pritom spravuje rovnaká nadnárodná spoločnosť, nemecká Schwarz Group.
Na tretie miesto v ziskovosti sa prepadlo Tesco, ktorého hospodársky výsledok za predchádzajúce účtovné obdobie bol viac ako 82 miliónov eur. Spoločnosť pritom zaznamenala najvýznamnejší medziročný rast zisku, konkrétne o 43 %. Tržby v tomto prípade dosiahli úroveň 1,71 miliardy eur, pričom ide o päťpercentný rast v porovnaní s predchádzajúcim obdobím.
Účtovné obdobie je v prípade tejto spoločnosti posunuté a datuje sa od začiatku marca do konca februára nasledujúceho roka. Tesco preto zverejnilo účtovnú závierku až v novembri. Spoločnosť zaznamenala v predchádzajúcom období okrem rastu tržieb aj pokles straty z investičnej činnosti, z približne 36 miliónov na súčasných 13,7 milióna eur, čo pravdepodobne pozitívne ovplyvnilo jej výsledok hospodárenia.
Obchodný reťazec Billa zvýšil zisk o 18 % v porovnaní s minulým rokom a dosiahol tak hodnotu 11,9 milióna eur. Tržby s desaťpercentným rastom boli na úrovni 850 miliónov eur.