Ministerstvo spúšťa kampaň na podporu mlieka
Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka (MPRV) SR spúšťa spotrebiteľskú kampaň zameranú na podporu mlieka a mliečnych výrobkov. Ide o jedno z opatrení proti kríze v mliečnom sektore. Informoval o tom dnes Michal Feik z odboru komunikácie a marketingu MPRV.
Prvú časť kampane spúšťa agroministerstvo podľa Feika v spolupráci s Fun rádiom. Kampaň bude trvať štyri týždne a jej celková hodnota bude 120.112,42 eura. Financovanie sa zabezpečuje z rozpočtovej kapitoly MPRV na podporu Značky kvality SK. Práve mliekari majú v nej najväčšie zastúpenie, pretože až 287 z celkových 1099 produktov je označených Značkou kvality SK. Cieľovou skupinou kampane sú najmä mamičky a mladé rodiny s deťmi. Kampaň sa uskutoční interaktívnou formou.
Kampaň na podporu mlieka bude podľa Feika však dlhodobejšia. MPRV ju realizuje po dohode s výrobcami a spracovateľmi mlieka, ktorí sú pripravení sa na nej podieľať. Kampaň bude informovať spotrebiteľov o výhodách konzumácie mlieka a mliečnych výrobkov z pohľadu zdravia, ale aj podpory lokálnej ekonomiky a producentov.
„Mlieko je takmer dokonalá potravina. Je v ňom množstvo bielkovín, tukov, minerálov či enzýmov. Naším cieľom je podporiť prvovýrobcov a spracovateľov mlieka a mliečnych výrobkov. Zabezpečujeme tým tiež zamestnanosť v regiónoch,“ uviedla šéfka MPRV Gabriela Matečná (nominantka SNS).
Kvôli zrušeniu kvót na výrobu mlieka sa krajiny strednej a východnej Európy boria s problémom nadprodukcie. Celoeurópska produkcia sa zvýšila v prvom kvartáli 2016 až o 7,4 %, čo spôsobilo medziročný pokles ceny surového kravského mlieka až o 12 %. Pokiaľ sa situácia nezmení, hrozí zánik až tretiny slovenských producentov.
Feik pripomenul, že na MPRV vznikla krízová pracovná skupina, ktorá pripravuje celý rad finančných aj nefinančných opatrení na zlepšenie situácie na trhu s mliekom. Jedným z nich je spotrebiteľská kampaň na zvýšenie povedomia o mlieku a mliečnych výrobkoch a na podporu ich predaja.
Kampaň na podporu spotreby mlieka najlepšie odštartujete keď do médií nepustíte gastro – teroristu MUDR. Bukovského, ktorý patrí k najväčším gastroteroristom v krajinách V4
a ja som predpokladal, že v texte nájdem niečo ako – na dojnicu dostanete, milí farmári 800 euro, alebo také čosi… no tieto predražené kampane, a podobné bludy neviem či sa neminú účinku.