Zadajte hľadaný výraz

Z domova Zaujímavosti

Keď je v tom žena, nemôžete sa dopustiť chyby

Stretnúť približne dve stovky poľnohospodárov na podujatí, kde sa hromovými hlasmi nepresadzujú požiadavky, nehovorí o zložitosti situácie a historických krivdách, je ojedinelé. Aký bol teda dôvod, že sa nemalá skupina agropodnikateľov zo všetkých oblastí Slovenska zhromaždila v kultúrnom dome v malej obci, aj keď so zvučným menom?

Hlavným motívom merania cesty na Piešťansko, do kolísky vraj stále trošku naivného, ale dnes hlavne profesionálneho divadla – Radošiny, boli vzťahy. Vzťahy kamarátske, ktoré ale mnohokrát vznikali nad podpísanými zmluvami a splnenými záväzkami. Ematech oslávil dvadsať rokov! A v podmienkach slovenskej ekonomiky, kde obdobie päťročných plánov vystriedala trhová ekonomika, kde sa najmä v počiatkoch hralo o to, kto si koľko odTRHne, to nie je úplne bežné. Veď nie každý podnikateľ, ktorý zakladal obchodnú firmu v rokoch fialových oblekov a trojkilových mobilných telefónov sa dnes môže pozrieť svojim odoberateľom a tým aj vtedajším chlebodarcom do očí.

Táto modro-zelená spoločnosť zbierala výsledky svojej práce postupne. Z firmičky, ktorá najskôr videla priestor v záhradkárskej technike, cez firmu, ktorá do svojho obchodného porfólia naberala značky svetových výrobcov, ale i tých, ktorí s nimi akoby začínali. Vzájomne sa dopĺňali a ťahali. Samozrejme, vždy keď sa vám niečo podarí, musíte čakať, že vám život niekde uberie. Aj Ematech v Radošine zažil takéto dramatické zvraty. Prekusli požiar, ktorý zlikvidoval dovtedajšiu snahu a šli ďalej. Postupne, kontinuálne. Mali okolo seba ľudí, partnerov, ktorí im verili a oni si uvedomovali, že práve meno je to najdôležitejšie, čo môže firma mať. Nehovoriac o tom, že Peter Matejovič – riaditeľ spoločnosti, by išiel sám proti sebe, keby meno svojej firmy pošpinil. Veď vzniklo z iniciál jeho manželky. E ako Eva a MA ako Matejovičová a TECH ako technika. A to je už nejaký záväzok!

Štvrtkový (3. máj) večer v Radošine spolu s dobrým vínom a desiatkami druhov vín a destilátov nabádal k tomu, aby sa len nespomínalo, ale hovorilo aj o perspektívach. Bez veľkých rečí a širokých pliec. Len tak v úzkych skupinkách. A to najmä chlapi. Nežnejšie polovičky si omnoho častejšie medzi sebou vymieňali dojmy z divadelného predstavenia, ktoré predchádzalo recepcii. Veď zažiť Radošíncov v ich rodnej obci je udalosť, na ktorú sa nezabúda! Nezabudli gratulanti, ale nezabudli ani ematecháci. Tým, ktorým v minulosti dodali prvé stroje z rozširujúceho sa značkového portfólia odovzdali ocenenie. A to, že si túto pozornosť prišli vyzdvihnúť všetci „nezabudnutí“, svedčí o tom, že na vzťahy s Ematechom spomínajú v dobrom. Možno i preto sa na väčšine týchto podnikov postupne zhromažďujú značky ako Deutz – Fahr, Tecnoma, Merlo, BVL alebo Annaburger, ktoré patria do skupiny značiek, ktoré táto radošinská firma ponúka.

Autor článku: Juraj Huba - poľnoinfo.sk
Zdroj obrázku:

0 0 hlasov
Hodnotenie článku
Odoberať komentáre k tomuto článku
Upozorniť ma
guest
0 Komentárov
Inline Feedbacks
View all comments