Záujem o férové produkty výrazne stúpa
Čoraz viac spotrebiteľov si kupuje takzvané férové produkty, ako kávu, kakao alebo ovocné šťavy. Ide o agrárne komodity, za ktoré dostali ich výrobcovia spravodlivú cenu, alebo ktoré boli vyrobené na plantážach pri zachovaní štandardných pracovných podmienok.
Vlani si takéto produkty kúpili zákazníci za 3,4 miliardy eur. Prírastok tohto sortimentu dosiahol medziročne 15 %. Z toho malo úžitok 1,2 milióna maloroľníkov a robotníkov na plantážach v 60 rozvojových krajinách. Dnes o tom informovala v Bonne Fairtrade Labeling Organizations International (FLO). Organizácia dáva na spravodlivo dorobené a nakúpené produkty svoju pečať.
Pestovatelia kakaa a výrobcovia surového cukru zaznamenali rast odbytu o 35 a 57 %. Kupujú ich vo veľkom rozsahu výrobcovia cukroviniek a mliekarských výrobkov ako Cadbury Dairy Milk, Kit Kat od Nestlé, Green & Black a Ben & Jerry. Dopyt po klasickej férovej káve medziročne vzrástol o 12 %.
Rast dopytu po takto dosiahnutých produktoch u spotrebiteľov signalizuje, že majú záujem o zlepšenie životných podmienok zamestnancov výrobných skupín v Afrike, Ázii a v Latinskej Amerike. Uviedla to FLO v komentári k minuloročnej bilancii s týmito produktmi.
Celosvetovými jednotnými podmienkami na produkciu férových komodít sa vlani riadilo 827 výrobných skupín, predovšetkým v Latinskej Amerike a v Afrike.
Informovala o tom agentúra DPA.