Zadajte hľadaný výraz

Potravinárstvo Zo sveta

Grüne Woche ako vstupenka na nemecký trh

Grüne Woche ako vstupenka na nemecký trh
insert_photofacebook MPRV Gabriela Matečná privítala nemeckého spolkového ministra pre výživu a poľnohospodárstvo

V Berlíne bol v piatok (19.1.2018) slávnostne zahájený poľnohospodársky a potravinársky veľtrh Grüne Woche. Do 28. januára 2018 na ňom bude predstavovať svoje produkty 1660 vystavovateľov z 66 krajín sveta.

Po jedenástich rokoch sa veľtrhu opäť zúčastnilo aj Slovensko. Stánok má rozlohu 120 m2 a v jeho expozícii sú banskobystrický pivovar Urpiner, výrobca a distribútor mrazeného, chladeného a suchého tovaru HO&PE FAMILY, výrobca mliečnych výrobkov Malý gazda, spracovateľ mäsa z voľne žijúcej zveri Putifar, výrobca müsli, cereálnych a ovocných tyčiniek a snackov Tekmar Slovensko a výrobca a spracovateľ liehovín Vanapo.

“Je hanbou, že Slovensko nemalo viac ako desaťročie národný stánok na výstave, ktorej sa zúčastňujú nielen všetky európske krajiny, ale dokonca krajiny ako Nepál, Srí Lanka či Uzbekistan,” skonštatovala vicepremiérka a šéfka MPRV Gabriela Matečná (nominantka SNS).

Na výstave sa podľa agrorezortu zúčastňujú výrobcovia, ktorí pri analýzach exportného potenciálu deklarovali záujem o presadenie sa na nemeckom trhu.

“Národnou expozíciou prezentujeme slovenské potraviny, kulinárske tradície, ale aj moderné potravinárstvo. Zúčastnených producentov sme navštívili a presvedčili sme sa, že ich produkty sú schopné konkurovať kvalitou i cenou v náročnej západoeurópskej konkurencii,” priblížil Milan Lapšanský, generálny riaditeľ sekcie potravinárstva a obchodu MPRV SR.

Nemecko je podľa Matečnej dôležitým obchodným partnerom Slovenska, pričom v roku 2016 zaznamenala SR vo vzájomnom obchode pasívne saldo vo výške 521 miliónov eur. To je jedným z dôvodov, prečo Slovensko prezentuje svoje výrobky na výstave.

MPRV podporuje vystavovateľov na medzinárodných výstavách v oblasti potravinárstva aj vyššími finančnými príspevkami. 

“Donedávna tá podpora bola vo výške, myslím si, 3000 eur. Minulý rok sme to vyhláškou zmenili a vieme podporiť takýchto vystavovateľov až do výšky 20.000 eur, kde sa dajú započítať dokonca náklady na ubytovanie a cestu pre dvoch ľudí,” zdôraznila Matečná s tým, že to podľa nej pomôže práve výrobcom, ktorí chcú expandovať na zahraničné trhy.

Partnerskou krajinou tohtoročného veľtrhu je Bulharsko. Okrem potravín budú vystavetelia zameraný aj na využitie moderných technológií v poľnohospodárstve. Návštevníci budú môcť ochutnať napríklad aj potraviny z hmyzu, ktoré zvyknú byť považované za budúcnosť stravovania stále rastúceho počtu ľudí na Zemi.

Grüne Woche sa koná od roku 1926. Pre firmy v poľnohospodárstve a potravinárstve je tradičným a dôležitým testovacím trhom pred nadchádzajúcou sezónou. Na 116.000 metroch štvorcových sa tam stretávajú vystavovatelia z celého sveta. Zatiaľ čo pre firmy a odborných návštevníkov je veľtrh príležitosťou na nadväzovanie obchodných kontaktov, verejnosť ho vníma predovšetkým ako prehliadku kulinárskeho umenia a potravinárskych špecialít z celého sveta.

Autor článku: TASR, ČTK a poľnoinfo.sk
Zdroj obrázku: facebook MPRV Gabriela Matečná privítala nemeckého spolkového ministra pre výživu a poľnohospodárstvo

0 0 hlasov
Hodnotenie článku
Odoberať komentáre k tomuto článku
Upozorniť ma
guest
0 Komentárov
Inline Feedbacks
View all comments