Zadajte hľadaný výraz

  • Inzercia
Komerčné informácie Z domova

Slovenské piškóty, tofu či voda chutia aj v Európe. Ako si tam našli cestu?

Slovenské piškóty, tofu či voda chutia aj v Európe. Ako si tam našli cestu?
insert_photoKaufland - Obchodný reťazec umožňuje slovenským dodávateľom preniknúť aj na zahraničný trh.

Iba počas minulého obchodného roka sa takmer 95 miliónov kusov produktov, ktoré vyrobili dodávatelia so sídlom na Slovensku, exportovalo do zahraničia. Ako sa tam našim potravinám podarilo presadiť?

Slovenskí dodávatelia vyrábajú kvalitné potraviny, ktoré chutia nielen domácim zákazníkom, ale čoraz väčšiu obľubu si získavajú aj vo svete. Nakupujú ich spotrebitelia v susednom Česku či Poľsku, ale tiež v Nemecku, Rumunsku, Chorvátsku či Bulharsku. Ako sa domácim producentom podarilo v silnej konkurencii preniknúť na okolité trhy? Podpísala sa pod to aj ich spolupráca s Kauflandom, ktorý v Európe pôsobí v ôsmich krajinách. Na zozname produktov, ktoré slovenskí dodávatelia vyrábajú pod privátnymi značkami reťazca a ktoré sú v ponuke aj v jeho zahraničných predajniach, sa ocitli napríklad piškóty, oblátky, syry, tofu či dojčenská voda.

Príležitosť na rast

„Minulý obchodný rok sa do predajní Kaufland v šiestich krajinách exportovalo takmer 95 miliónov kusov produktov od dodávateľov so sídlom na Slovensku, z toho najviac do Českej republiky v hodnote vyššej ako 1 miliarda českých korún,“ vysvetľuje Attila Porubský, riaditeľ oblasti Nákup trvanlivého sortimentu v spoločnosti Kaufland.

Do regálov reťazca dodáva svoje výrobky aj spoločnosť Nealko Oravan, ktorá v obci Podbiel zamestnáva 30 ľudí.

Pred tridsiatimi rokmi sme začínali výrobou sirupov, postupne sme produkciu rozšírili o plnenie pramenitej vody a začali sme prinášať na trh aj nealkoholické či izotonické nápoje,“ hovorí riaditeľ Peter Barkóci.

Svieža pramenitá voda pochádzajúca z prameňa Rezbárova baňa v Oravskom Bielom Potoku sa do fliaš dostáva pomocou najmodernejších technológií.

„Energiu potrebnú na výrobu čerpáme z fotovoltických panelov, využívame aj dve vlastné vodné elektrárne, takže ako spoločnosť sme stopercentne energeticky neutrálni,“ pokračuje riaditeľ spoločnosti Nealko Oravan a dodáva, že pramenitú vodu z Oravy nakupujú aj zákazníci Kauflandu v Českej republike.

„Pre slovenských dodávateľov sme zodpovedným a férovým partnerom. Oceňujú u nás aj možnosť medzinárodnej spolupráce, pretože takto môžu získať príležitosť presadiť sa aj na zahraničnom trhu. Aj zdieľanie dôležitého know-how s našimi odborníkmi, ktorí sa špecializujú na tvorbu nových receptúr a nových obalov šetrnejších k životnému prostrediu či na vylepšovanie technologických procesov, prináša domácim výrobcom množstvo benefitov,“ hovorí Marek Goldschmied, riaditeľ oblasti Nákup čerstvého sortimentu.

Foto Kaufland – Na podpore domácich výrobcov si Kaufland dáva záležať, spolupracuje s nimi aj pri svojich privátnych značkách.

Líder medzi maloobchodnými reťazcami

Pre obchodný reťazec je samozrejmosťou, že sa dlhodobo snaží zvyšovať podiel domácich výrobkov, čím zároveň podporuje slovenských dodávateľov. A že sa mu to darí, potvrdzuje aj najnovší prieskum Spotrebiteľského panelu prestížnej agentúry GfK – YouGov. Podľa jeho výsledkov Kaufland* dosiahol v priemere najviac vystavení slovenských produktov spomedzi všetkých maloobchodných reťazcov. Vedie medzi nimi s počtom 6 047 vystavení a svoju líderskú pozíciu obhájil už ôsmy raz za sebou.

Predajne Kauflandu pravidelne zásobuje aj spoločnosť Hyza, ktorá denne dokáže spracovať viac ako 120 000 kurčiat.

„Produkty, ktoré z hydiny vyrábame, sa na pulty k zákazníkom dostanú do 24 hodín od spracovania. Kaufland je naším stabilným partnerom už desaťročia a pomáha prinášať slovenským spotrebiteľom kvalitnú hydinu,“ vysvetľuje Blažej Bodnár, výrobný riaditeľ spoločnosti, ktorá je lídrom na trhu s hydinou aj hydinovými výrobkami. S reťazcom spolupracuje aj na jeho produktovom rade K-Z lásky k tradícii, ktorý vyrábajú výlučne domáci dodávatelia a ktorý sa od svojho vzniku 2018 rozrástol na vyše stovku produktov. Vrátane kuracích prsných rezňov, krídel či dolných stehien, ktorými ho dopĺňa práve Hyza.

Kde končí úroda z našich polí?

A čo poľnohospodári? Aj na nich reťazec myslí, veď len počas minulého roka zaradil do predaja takmer 50 miliónov ton slovenskej zeleniny a ovocia. Naši pestovatelia, ktorí ju do obchodnej siete dodávajú, svoje plodiny pestujú na ploche 2 979 hektárov, čo je rozloha veľká ako 4 173 futbalových ihrísk. Táto spolupráca však pre poľnohospodárov neznamená len pravidelný odbyt, vďaka nej môžu zvyšovať vlastnú produkciu či modernizovať výrobu. Spoločnosti Zeleninárska, ktorá v Kráľovej pri Senci vysádza zemiaky a najväčšie objemy dodáva do Kauflandu, aj partnerstvo s reťazcom umožňuje investovať milióny eur do nákupu modernej poľnej mechanizácie, do výstavby klimatizovaného skladu či nového závodu na spracovanie zeleniny.

PR Kaufland – Slovenskí pestovatelia aj vďaka Kauflandu môžu zvyšovať produkciu a investovať do moderných technológií.

Kaufland aktuálne spolupracuje s viac ako 500 dodávateľmi so sídlom v Slovenskej republike, pričom 130 z nich sú malí regionálni výrobcovia, a iba za posledné tri obchodné roky za ich produkty zaplatil vyše 2,2 miliardy eur. Aj preto je nákup v obchodnom reťazci ten najlepší spôsob, ako sa k podpore slovenských dodávateľov pridať tiež.

* Porovnanie reťazca Kaufland s ostatnými reťazcami na slovenskom maloobchodnom trhu na základe výsledkov prieskumu Spotrebiteľského panelu GfK – YouGov o podiele vystavenia slovenských výrobkov realizovaného v júli 2024.

Autor článku: PR Kaufland
Zdroj obrázku: Kaufland - Obchodný reťazec umožňuje slovenským dodávateľom preniknúť aj na zahraničný trh.

0 0 hlasov
Hodnotenie článku
Odoberať komentáre k tomuto článku
Upozorniť ma
guest
0 Komentárov
Najlepšie hodnotené
Najnovšie Najstaršie
Inline Feedbacks
View all comments