Spotreba mliečnych výrobkov zostala stabilná aj v čase krízy
Spotreba mliečnych výrobkov na Slovensku zostala stabilná aj v čase krízy, avšak spotrebitelia zmenili svoje nákupné správanie.
„Významným faktorom, ktorý v 1. polroku tohto roka ovplyvňoval vývoj na trhu mliečnych produktov v SR, bola klesajúca cena, za ktorú si spotrebitelia mliečne výrobky nakupovali. Bola v priemere o 9 % nižšia,“ informovala Daniela Čekovská z GfK Slovakia na základe výsledkov prieskumu trhu. Spotrebitelia si tak podľa nej kúpili celkovo rovnaké množstvo, avšak vynaložili naň menej peňazí.
Z
a poklesom ceny mliečnych produktov je aj zvýšený záujem spotrebiteľov nakupovať viac výrobkov v promo- a akciových nákupoch.
„Podiel promonákupov na spotrebe mliečnych výrobkov dosiahol v SR takmer polovicu z celkovej spotreby,“ vyplýva ďalej z prieskumu spoločnosti GfK Slovakia.
Cena klesla takmer vo všetkých mliečnych kategóriách, najviac však v prípade mlieka a tvrdých syrov.
„Tvrdé syry si slovenské domácnosti kupovali za cenu nižšiu približne o štvrtinu, čo prilákalo nových kupujúcich,“ dodala Čekovská.
Klesajúca cena mlieka na trhu spotrebiteľom nestačila a nakupovali mlieko ešte výhodnejšie v akciách. Trvanlivé mlieko si tak slovenské domácnosti nakupovali v priemere na úrovni pod 50 centov (15,06 Sk) za liter v akcii.
„Pozícia trvanlivého mlieka sa posilnila rovnako ako aj dlhodobý trend preferencie trvanlivého mlieka pred čerstvým. Čerstvé mlieko totiž zaznamenáva u spotrebiteľov už dlhodobo pokles,“ uzavrela.
GfK Slovakia je lídrom na trhu marketingového prieskumu a poradenstva. Vznikla v roku 1991 v Bratislave a je súčasťou celosvetovej siete GfK so sídlom v Norimbergu. Skupina GfK je 4. najväčšou spoločnosťou na svete zaoberajúcou sa prieskumom trhu.