Spontánna znalosť Značky kvality SK je veľmi nízka
Pre zabezpečenie dostatočnej propagácie Značky kvality SK je potrebné zabezpečiť kontinuálne počas obdobia 5 rokov aspoň navrhovaný minimálny rámcový ročný rozpočet vo výške 400.000 eur.
Vyplýva to z materiálu Stratégia budovania Značky kvality SK, ktorý do pripomienkového konania predložilo Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka (MPRV) SR.
„Navrhovaný rozpočet považujeme za minimálnu požiadavku na výšku finančných prostriedkov, ktoré je nevyhnutné investovať na propagáciu Značky kvality SK a na komunikáciu so spotrebiteľom. Výška rozpočtu, ktorou by bolo možné rozvinúť všetky navrhované aktivity a maximalizovať opatrenia na dosiahnutie stanovených cieľov sa pohybuje na úrovni približne 1 milióna eur,“ uviedol agrorezort.
„Z výskumu postojov spotrebiteľov k Značke kvality SK jednoznačne vyplynulo, že spontánna znalosť značky je na veľmi nízkej, iba 11-% úrovni. Taktiež na strane výrobcov najčastejšie rezonovala požiadavka na intenzívnejšiu propagáciu Značky kvality SK zo strany štátu,“ zdôvodnilo ministerstvo pôdohospodárstva potrebu propagácie značky.
Marketingovými nástrojmi propagácie majú byť podľa stratégie najmä reklamné kampane Značky kvality SK v elektronických a printových médiách, na bilbordoch a na internete, ďalej výstavy, akcie, food festivaly a regionálne farmárske trhy.
Značka kvality SK vznikla v roku 2004 za účelom zabezpečenia dostatočných informácií pre spotrebiteľa o bezpečných a kvalitných domácich výrobkoch a pre zabezpečenie podpory spotreby domácej potravinovej produkcie.