Zadajte hľadaný výraz

Branding VUB 2020 Jar LEFT
Branding VUB 2020 Jar RIGHT
Branding VUB 2020 Jar TOP
Článok dňa Potravinárstvo Z domova

Za úspechom potravinárov z Nitry je nápad a kvalita

chat_bubbleKomentáre: 0 visibilityZobrazenia: 433

Spoločnosť Slowlandia z Nitry sa zaradila medzi úspešné rodinné potravinárske firmy na Slovensku. Funguje od roku 2017 a na konte má už viacero potravinárskych ocenení. Ako prvá potravinárska firma na Slovensku totiž získala až tri zlaté hviezdy v súťaži Great taste Awards.

V nej potraviny hodnotí asi štyristo porotcov vrátane svetovo uznávaných kuchárov a gastro-odborníkov. Vlani vysoko ocenili mandľové maslo vyrobené v Nitre. Úspech z vlaňajška Slowlandia zopakovala aj tento rok – tri hviezdy si vyslúžila Neškvarková nátierka.

Najobľubenejší produkt Slowtella

„Vlani sme ako prvý výrobca získali tri hviezdy. Mandľové maslo je u nás menej známe, ale v Británii je to tradičný produkt, takže na súťaži bola v tomto aj silná konkurencia. Preto sme boli aj prekvapení, keď práve naše maslo získalo tri hviezdy a dve hviezdy získala naša Slowtella, čo je náš najobľúbenejší produkt. Je to krém z lieskovcov a kakaa. Tento rok sme sa rozhodli prihlásiť niečo netradičné a na naše prekvapenie sme získali tri zlaté hviezdy za Neškvarkovú nátierku. Je to vegánska nátierka z údených mandlí, ktorá je dochutená ako naša tradičná oškvarková nátierka. Teda je robená na slano a je to náš prvý slaný produkt,“ vysvetlil zakladateľ Slowlandie Michal Repík.

Zatiaľ čo sladké krémy v Nitre vyrábajú už asi dva roky, s úspešnou Neškvarkovou nátierkou začali len v lete tohto roka.

Rodinná firma zamestnáva 14 zamestnancov

„Pridaná hodnota tejto súťaže je v tom, že vám napíšu aj veľmi dobrú spätnú väzbu. Na neškvarkovej nátierke odborníci vyzdvihli na jednej strane harmóniu chutí a na druhej strane kontrast a to, že je veľmi dobre dochutená. Nápad na túto nátierku vznikol vlastne tak, že sme chceli nejaký slaný produkt, nejakú delikatesu, ale nechceli sme niečo vyslovene nové. Zámer bol, aby to vychádzalo z tradičných chutí obľúbených na Slovensku. Oškvarková nátierka je niečo, čo u nás každý pozná, len sme sa to snažili poňať po novom. A to je aj naša filozofia – zobrať niečo tradičné, jednoduché, okresať to na minimum a možno tam pridať niečo nové. Pri Neškvarkovej nátierke sa to podarilo, lebo vznikla vlastne vegánska oškvarková nátierka,“ dodal úspešný potravinár.

Firma funguje stále na princípe rodinnej firmy. Zamestnáva 14 zamestnancov. Dôraz kladie najmä na kvalitu surovín.

„Lieskovce máme najmä z Gruzínska, Azerbajdžanu a severného Talianska, mandle sa nám najviac osvedčili kalifornské. Súčasťou našej filozofie je pracovať priamo s farmármi. Pre naše produkty sme museli vyberať nielen konkrétne odrody orechov, ale aj konkrétny pôvod. Nielen krajinu, ale aj oblasť pestovania, pretože rozdiely medzi krajinami a jednotlivými lokalitami sú v kvalite obrovské,“ dodal Michal Repík

Autor článku: Ivana Kaliská
Zdroj obrázku: instagram.com/p/BxQD6zTgmOP/

Odber nových článkov na e-mail

Máte záujem stať sa pravidelným odoberateľom článkov z portálu poľnoinfo.sk? 1453 čitateľov od nás dostáva čerstvé informácie priamo na email každé ráno. Nečakajte a pridajte sa k nim aj vy.

Komentujte

Všetky polia sú povinné. Vaša emailová adresa nebude zverejnená a slúži iba ako ochrana pred spamom. Ak sa váš komentár v článku nezobrazí ihneď po jeho odoslaní, zachytila ho automatická antispamová ochrana. V tom prípade nás prosím kontaktujte a my daný komentár dohľadáme a manuálne schválime.