Zadajte hľadaný výraz

Potravinárstvo Z ekonomiky

Tesco plánuje rozšíriť spoluprácu s regionálnymi pekármi

Tesco plánuje rozšíriť spoluprácu s regionálnymi pekármi
insert_photoPekáreň Medzilaborce

Spoločnosť Tesco plánuje na Slovensku rozšíriť ponuku regionálnych pekárenských výrobkov a špecialít. Zákazníci by mohli rozšírenie ponuky pocítiť už o niekoľko týždňov. Rozšírenie ponuky bude výsledkom spolupráce medzi Tescom a Podnikateľským zväzom pekárov, cestovinárov a cukrárov. Na informačnom seminári v Nitre sa stretlo 25 záujemcov o spoluprácu.

„Našou dlhodobou stratégiou je ponúkať zákazníkom stále viac lokálnych výrobkov. Zákaznícke prieskumy potvrdzujú, že symbolom lokálnej a regionálnej chuťovej diferencovanosti je práve segment pekárenských výrobkov,“ uviedol Miroslav Kepák, komerčný riaditeľ spoločnosti Tesco Stores SR, a.s.

Podľa doterajších skúseností pracovníkov Tesca je najväčšia lokálna rôznorodosť jednoznačne na východe krajiny, kde je v ponuke najvyšší počet špecialít typických pre tento región. Typickým príkladom sú opekance či zemplínske koláče. V segmente chlebov uprednostňujú zákazníci na severe Slovenska pšenično-ražný chlieb, v centrálnych okresoch zemiakový a na juhu krajiny biely chlieb. V západnej časti je predaj rovnomerne rozložený na všetky základné druhy chleba. Sever, východ a stred krajiny preferuje chlieb oproti iným druhom pečiva. Naopak spotrebitelia na západe a juhozápade dávajú pred chlebom prednosť iným druhom pečiva.

Seminár zameraný na poskytnutie informácií súčasným či budúcim dodávateľom je súčasťou dlhodobého projektu Tesco Dodávateľská Akadémia. Prostredníctvom tohto projektu Tesco realizuje systém podpory na budovanie dlhodobých partnerstiev s lokálnymi a národnými dodávateľmi. Výkonný riaditeľ Podnikateľského zväzu pekárov, cestovinárov a cukrárov Bohumír Sabo sa domnieva, že stretnutie predajcu s výrobcami by mohol byť začiatok novej spolupráce, kde budú obidve strany pôsobiť ako partneri a nie ako protivníci.

„Našim cieľom je rozširovať ponuku regionálnych výrobkov a špecialít, obohatiť trh a v konečnom dôsledku prispieť k zvýšeniu zastúpenia slovenských výrobkov v obchodnej sieti,“ uviedol.

Autor článku: TASR
Zdroj obrázku: Pekáreň Medzilaborce

0 0 hlasov
Hodnotenie článku
Odoberať komentáre k tomuto článku
Upozorniť ma
guest
0 Komentárov
Inline Feedbacks
View all comments