Zadajte hľadaný výraz

Potravinárstvo Z domova

Levická mliekareň znižuje výrobu čerstvých mliečnych výrobkov

Levická mliekareň znižuje výrobu čerstvých mliečnych výrobkov
insert_photoarchív poľnoinfo.sk

Levická mliekareň Levmilk optimalizuje od budúceho kalendárneho roka svoje produktové portfólio. Prioritne sa sústredí na segment syrov a syrových výrobkov a obmedzí výrobu čerstvých mliečnych výrobkov ako sú smotana, šľahačka, tvaroh či maslo. Výroba nosného produktu, čerstvého kravského mlieka, zostane zachovaná.

Výroba čerstvých mliečnych výrobkov by mala poklesnúť o 20 až 40 percent v závislosti od vývoja predaja čerstvého mlieka na slovenskom trhu. Nárast výroby v segmente syrov a syrových výrobkov odhaduje generálny riaditeľ Levmilku František Podhányi na zhruba 35 percent.

Znižovať výrobu čerstvých mliečnych výrobkov a sústreďovať výrobné kapacity na rozvoj kategórie syrov a dezertov začne levická mliekareň už od polovice novembra tohto roka.

„Súčasná situácia na slovenskom mliekarenskom trhu nás prinútila hľadať adekvátne riešenie pre ďalší vývoj v našej firme. Nepriaznivý hospodársky vývoj potravinárskeho a teda aj mliekarenského odvetvia zaznamenáva dlhodobo pokles. Rozhodujúcim faktorom je okrem cenovej a obchodnej politiky obchodných reťazcov aj nedostatok a narastajúca cena vstupnej suroviny, ktorú v našom prípade predstavuje surové kravské mlieko,“ povedal Podhányi.

Užšia špecifikácia výroby je podľa jeho slov najvhodnejším riešením, ako si udržať podiel na trhu a dosiahnuť určitú ziskovosť, konkurencieschopnosť a zamestnanosť. Pripustil, že opatrenia sa dotknú aj zamestnancov mliekarne.

„V tejto chvíli nevieme presne špecfikovať, ako presne a akého množstva zamestnancov sa opatrenia dotknú. V tejto chvíli sa usilujeme celý proces zoptimalizovať, udržať a zvýšiť podiel na trhu,“ konštatoval.

Najbližším cieľom vedenia mliekarne je stabilizovať spoločnosť a zabezpečiť dlhodobo udržateľný rast jej ziskovosti. Orientovať sa chce na trhovo atraktívnejšie produktové portfólio, ktoré predstavuje práve segment syrov a syrových výrobkov. Tie spoločnosť zastrešuje značkami Tekov a Niva.

„Chceme zvýšiť náš podiel v segmente modroplesňových syrov o osem percent, v segmente prírodných syrov o 15 percent a v tavených syroch očakávame až stopercentný nárast,“ skonštatoval Podhányi.

Autor článku: TASR
Zdroj obrázku: archív poľnoinfo.sk

0 0 hlasov
Hodnotenie článku
Odoberať komentáre k tomuto článku
Upozorniť ma
guest
1 Komentár
Najlepšie hodnotené
Najnovšie Najstaršie
Inline Feedbacks
View all comments
sebo
sebo
11. november 2013 18:32

S p. Sebom to uz dlhsi cas ide dolu vodou.