Vianočné sviatky prevetrali naše peňaženky, preto si na začiatku roka mnohí z nás dávajú záväzok, že budú viac šetriť. Rodinní ministri financií vedia, že na jedle a spotrebnom tovare sa dá usporiť slušná suma. Kde začať? Napríklad vhodným výberom produktov - privátne značky Kauflandu ponúkajú výhodný pomer kvality a ceny. Dodajme, že mnohé z nich sú slovenského pôvodu.
Celosvetová pandémia koronavírusu a vojna za našimi hranicami spustili alebo sa výrazne podieľajú za následkami vysokého nárastu cien a často výrazných oneskorení dodacích dôb objednaných tovarov. Faktory, ktoré svet stavajú do neistoty a ktoré rozkrútili koleso inflácie na úrovne, ktoré na Slovensku nepoznáme viac ako 20 rokov a vo vyspelých štátoch ešte dlhšie, nie sú v prospech ekonomiky.
Aktuálne zdražovanie, ktoré spôsobujú rastúce ceny surovín a energií vo všetkých oblastiach, núti spotrebiteľa viac ako kedykoľvek predtým zvažovať, čo si vloží do nákupného košíka. Kaufland aj v tejto zložitej situácii myslí na svojich zákazníkov a ponúka im pestrý sortiment kvalitných výrobkov za čo najvýhodnejšie ceny.
Namiesto mäsa náhradné bielkoviny či múka, tradičné receptúry vymenia skrátený technologický proces a následne prifarbovanie, a ako náhrada tresky sleď. Aj tak by mohli vyzerať produkty výrobcov TAURIS GROUP, ak by ustúpili sieti Kaufland, ktorej cieľom je držať nízke ceny výrobkov na úkor ich kvality.
Prípravky na ochranu rastlín vedú k vyššej produkcii, ale zároveň môžu ohrozovať zdravie ľudí a biologickú rovnováhu v okolitej krajine. Preto sa spoločnosť Kaufland už od roku 2004 zasadzuje za udržateľnejšiu produkciu a obmedzenie používania pesticídov. Cieľom spoločnosti je tak podporiť alternatívy, ktoré budú prospešné pre ľudí, aj pre životné prostredie.
V slovenskom agro biznise je pomerne málo družstiev, ktoré môžu o sebe povedať, že sú absolútne sebestačné. PD Brezina z Pravotíc je výnimkou. Vďaka rastlinnej výrobe dokážu pokryť z vlastných zdrojov kŕmenie dobytka a ošípaných, následne mäso spracujú vo vlastnej mäsovýrobe a predávajú ho vo svojej predajni alebo rozvážajú vlastnou dopravou k odberateľom.
Neisté časy prinášajú aj prehodnotenie našich priorít alebo dokonca až úplnú zmenu hodnotového rebríčka. Do popredia sa dostávajú úvahy o stabilite a istote. Banka, ktorú už roky reprezentujem, to, samozrejme, vníma. Poľnohospodárstvo a potravinárstvo sme vo VÚB Banke už na jar počas prvej vlny pandémie koronavírusu označili za strategické odvetvie, na ktoré nesmie mať vplyv sprísňovanie úverových podmienok.
Koronavírus a s ním súvisiaca pandémia sa opäť citeľnejšie prihlásila o slovo, a tak sa mnohé spoločnosti budú musieť znovu prispôsobiť sťaženým podmienkam a opatreniam. Výnimkou nie je ani hydinársky priemysel. Ako vníma situáciu jeden z našich najväčších výrobcov kvalitnej domácej hydiny, spoločnosť HYZA, a.s.?
Ak vyrábate potraviny, tak musíte vnímať čistotu v oveľa širšom rozsahu, ako napríklad len cez kvalitu surového kravského mlieka. Ide o čisté telenie, ležovisko, dojáreň, stroje ale aj priestory, kde sa pohybujú ľudia. Začína svoje rozprávanie Daniel Frauenschuh, ktorý vedie v okrese Prievidza agroskupinu Poľnovtáčnik. Tá hospodári na výmere 6500 hektárov pôdy a jej hlavným výrobným zameraním je výroba mlieka. Kravského aj ovčieho.
Najkomentovanejšie za 7 dní