Zadajte hľadaný výraz

Článok dňa Legislatíva Z domova

AGRION: Zmeny v úpravách C-značiek podporujeme

AGRION: Zmeny v úpravách C-značiek podporujeme
insert_photoAGRION

Držitelia C-značiek, ktoré boli pridelené podomácky vyrobeným traktorom a iným doma upraveným strojom od 20. mája 2018 musia absolvovať technickú kontrolu svojich vozidiel. AGRION – Združenie dodávateľov pôdohospodárskej techniky v SR vníma tento krok pozitívne. Naopak, stav ktorý tu prevládal od roku 2013 sme hodnotili ako neštandardný.

Dôvodom je, že ako podomácky vyrobené traktory sa prihlasovali aj stroje, ktoré boli vyrobené pred desiatkami rokov sériovo. Pokiaľ v minulosti boli tieto stroje pravidelne preskúšané v STK a preto aj udržiavané, po roku 2013 ich mnohí užívatelia odhlásili z evidencie a prihlásili na C-značky. K ich prihláseniu na C-značky im stačil stručný popis vozidla, tri fotografie predložené na polícii a prehlásiť, že ide o neschválené vozidlo.

Dnes poľnohospodári, ktorí tieto stroje odhlásili tvrdia, že už by cez STK neprešli. Je pozoruhodné, že sa niektorí užívatelia vedia takto kriticky vyjadriť o strojoch, ktoré využívajú pri svojom podnikaní.

AGRION: Interval raz za 10-rokov nepovažujeme za šikanovanie užívateľov

Druhou kategóriou strojov, ktorej sa zmena v C-značkách dotkne sú skutočne doma vyrobené zariadenia. Tu ale výrazná komplikácia v súvislosti so zmenou zákona nenastane. Poľnohospodár prejde zjednodušenou technickou kontrolou, ktorá skontroluje len základné technické požiadavky na osvetlenie vozidla, brzdové zariadenia, zvukový signál vozidla, spájacie zariadenia a zvláštne výstražné svietidlo oranžovej farby. Pridelenie C-značky sa má v takomto prípade predĺžiť z troch rokov na desať rokov. Celkovo by náklady na kontrolu a administratívne poplatky nemali prekročiť 110-eur za zariadenie na 10-rokov, čo je 11 eur na rok.

Považujeme v záujme ochrany zdravia a života našich občanov za nevyhnutné, aby vozidlo, ktoré prichádza do cestnej premávky, hoci aj na cestu III. triedy, malo odskúšané brzdy, alebo osvetlenie. Interval raz za 10-rokov nepovažujeme za šikanovanie užívateľov, ale naopak, za priateľský krok k rozvoju malých fariem.

Oveľa väčšie problémy ako prihlasovanie na C-značky spôsobuje našim poľnohospodárom neustále sprísňovanie emisných noriem zo strany Európskej únie. Nariadenia EÚ tak musia výrobcovia techniky pretaviť do nových zariadení. Ide o technicky zložité a finančne náročné systémy, ktoré výrobcovia inštalujú z dôvodu ochrany životného prostredia. Keďže sú ale platné v rámci celej Európskej únie, vnímame ich ako fakt, ktorý ma zabezpečiť lepšie životné prostredie.

Veríme, že Ministerstvo dopravy a výstavby SR pod tlakom niektorých farmárov neprehodnotí svoj zámer a zabezpečí tak bezpečnosť cestnej premávky. Hospodári, ktorí nemajú záujem plniť so svojou technikou ekologické, alebo bezpečnostné podmienky ohrozujú okrem seba aj ďalších účastníkov cestnej premávky.

Autor článku: AGRION
Zdroj obrázku: AGRION

0 0 hlasov
Hodnotenie článku
Odoberať komentáre k tomuto článku
Upozorniť ma
guest
15 Komentárov
Najlepšie hodnotené
Najnovšie Najstaršie
Inline Feedbacks
View all comments
Jano
Jano
11. február 2019 17:41

Najprv zabezpečte aby tie stroje nemuseli ísť na STK, ale aby technik STK prišiel k nim ,nebude predsa na nejakom podomácky vyrobenom stroji blokovať premávku na cestách 1.triedy alebo si má každý podľa vás objednať odťahovku tam aj naspäť?.A tie stroje ktoré boli niekedy vyrábané sériovo?no a čo tie sa… Celý komentár »

G.S.
G.S.
11. február 2019 17:53

Agrion sa bojí, že nejaký roľník by im mohol nezaplatiť predražené výpalné v cenách ich strojov. Práve pre vaše predražené stroje ľudia kupujú staré a bez značiek. Lebo nedokážete k vašim strojom zabezpečiť slušné financovanie a potom sa snažíte takto zlikvidovať tých, ktorí vám nemôžu platiť. Stačí si porovnať ceny… Celý komentár »

R
R
12. február 2019 5:24

Akoze mam ist na podomacky vyrobenom traktori na stk 25km po ceste 1 triedy??? Uz teraz vam kolabuje doprava, alebo mam vyhodit x stoviek eur za odtahovu sluzbu????

Peter
Peter
12. február 2019 7:09

Súhlasím s troma príspevkami,majú pravdu

Fedor
Fedor
12. február 2019 11:19

Velka vdaka za tento clanok, doteraz som totiz nevedel, preco sa C-ckove znacky rusia. Teraz ste mi to pekne vysvetlili – je za tym silna loby AGRION-u. A AGRION, namiesto toho, aby bol v tichu niekde zalezeny, este s tym ide “na bubon”. Dufam, ze si kazdy nabuduce rozmysli, od… Celý komentár »

agrisato
agrisato
12. február 2019 13:39

Vážení diskutujúci , možno chápať Vaše rozhorčenie z viacerých uhlov pohľadu, no dajte si predsa len na misky váh ľudský život a jednu STK. Viem o čom hovorím, pretože som osobne zažil v mojom okolí tri! smrteľné prípady na podomácky zostrojených dopravných prostriedkoch. Vo všetkých prípadoch bol na vine zlý… Celý komentár »

roman
roman
12. február 2019 14:41

úrazy sa stávajú aj pri práci školeného personálu s certifikovanou technikou.Bežné sú praktiky lobistických skupín oháňajúcich sa celospoločenským dobrom a záujmom o zdravie a bezpečnosť ľudí,pritom je to len škrupina za ktorou sledujú len svoje záujmy. Na každej farme majú traktory na prepravu aj 15 -20 tonového nákladu rýchlosťou 40… Celý komentár »

G.S.
G.S.
12. február 2019 17:54

agrisato – a to vari nejaká technická kontrola zabezpečí, že sa ti brzdy nepokazia? Veď ak takýto stroj prinútiš ísť nejakých 20-30 km na STK a späť, tak zaručene je to väčšie ohrozenie ako keď on párkrát do roka prejde 1-2 km o okolí nejakej obce. A koľko z tých… Celý komentár »

roman
roman
12. február 2019 19:38

súhlasím s názorom ,že by bolo vhodné mať možnosť vykonať čiastočnú STK u majiteľa.Ale toto nie je žiadny nový objav .Za socializmu a ešte i na začiatku tejto tzv. demokracie bola taká možnosť.Raz za rok, obyčajne koncom zimy bol pozvaný technik z okresného inšpektorátu. Technika bola opravená ,vyumývaná , nastriekaná… Celý komentár »

Jano
Jano
12. február 2019 20:59

XYZ Brzdné vlastnosti? načo by mal niekto vedieť brzdné vlastnosti nejakého vozidla ktoré sa pohybuje 20km/h a jeho váha je smiešna, to môžu kontrolovať u kamionov čo chodia 100 km/h a na sebe 40 ton,ale súhlasím z kontrolou bŕzd u takýchto vozidiel ale maximalne nejakou brzdnou skúškou ale nie meranie… Celý komentár »

roman
roman
12. február 2019 21:57

neviem o tom,že by na niektorom STK kontrolovali brzdy na traktoroch na prístrojoch (valcoch).Traktorové kolesá im ničia valce, tak sa robí brzdná skúška na dvore STK.Takto sa možu brzdy odskúšať aj doma na dvore.Je jasné ,že každé vozidlo musí mať v poriadku brzdy ,osvetlenie …atď.Treba aj systém kontroly . Naozaj… Celý komentár »

Ferkomrkvicka
Ferkomrkvicka
13. február 2019 0:31

Nové traktory nemajú objem sú slabé a žerú ako krava. O servise ani nehovorím záruka na nový traktor je iba jeden rok. Tie smejdy si nechajte. Zlate 69 taký traktor vy nechcete vyrobiť lebo by išiel 100 rokov bez servisu. A veľké 160 idu dodnes. Úcte sa !

Misiak
Misiak
14. február 2019 19:08

Seriove vozidla na C znacky ludia prihlasovali kvoli vyske pzp, zaplatit 600€ rocne za vetriesku na ktorej spravim 100km rocne je nehanebne zdieranie

roman
roman
14. február 2019 19:39

na vetrieskach majú niektorí včelári včelstvá. Najazdia ročne niekoľko kilometrov po okolí na miesta , kde je dobrá znáška . Vie si niekto predstaviť, ako pristaviť také vozidlo so včelami na pravidelné STK ? A že je nezmysel žiadať od nich plnú poistku a ďalšie poplatky ,to netreba snáď ani… Celý komentár »