Plzenský Prazdroj Slovensko vykázal za vlaňajšok zisk 11 miliónov eur
Viac ako 126 miliónov eur predstavoval vlaňajší obrat spoločnosti Plzeňský Prazdroj Slovensko. Z tejto sumy firma vykázala zisk v hodnote viac ako 11 miliónov eur. Na priamych aj nepriamych daniach zaplatila takmer 48 miliónov eur, z toho takmer polovicu tvorila spotrebná daň.
Darilo sa najmä značke Pilsner Urquell, ktorá posilnila o viac ako 12 %, Šariš stúpol o takmer 8 % a silnú pozíciu si s 13-percentným nárastom predajov udržalo aj portfólio Birellu. Ako zdôraznil generálny riaditeľ spoločnosti Grant Liversage, v súčasnosti je priamo zamestnaných takmer 600 pracovníkov a na aktivity spoločnosti je navyše nepriamo naviazaných ďalších 18.000.
Celkovo bol rok 2018 pre pivný trh pozitívny, zaznamenal nárast o 5 %, a to najmä vďaka predajom v obchodoch (+8 %). Zastabilizoval sa aj segment čapovaného piva, čím sa prelomil dlhodobý pokles tejto kategórie. Plzeňský Prazdroj Slovensko si celkovo udržal podiel na trhu na úrovni predchádzajúceho roka (37 %) a je tak v pozícii dvojky na trhu.
Míľnikom pre spoločnosť bol marec 2018, keď zmenila svoj názov z Pivovary Topvar na Plzeňský Prazdroj Slovensko. Ročná produkcia spoločnosti predstavuje viac ako 1,6 milióna hektolitrov.
Medzi aktuálne témy, ktorým sa spoločnosť intenzívne venuje v rámci legislatívy, patrí zálohovanie plechoviek a PET fliaš. Na pôde Slovenského združenia výrobcov piva a sladu analyzuje, ako by mal celý systém fungovať, aby boli naplnené očakávania vlády tak, ako sú načrtnuté v návrhu zákona.
Ďalšou témou je nedávno schválený zákon o neprimeraných obchodných podmienkach v obchode s potravinami. Spoločnosť ako dodávateľ považuje za kľúčové zdravé obchodné prostredie, férové jednanie obchodných partnerov a stabilný a predvídateľný legislatívny rámec. Prioritou spoločnosti je oboznámiť sa s legislatívnym rámcom a porozumieť obsahu zákona, ale najmä zámeru zákonodarcu. Tento rok sa spoločnosť intenzívne venovala aj príprave na online registráciu tržieb cez systém eKasa.
Podľa obchodného riaditeľa spoločnosti Martina Grygaříka je na výraznom vzostupe kategória nealkoholického piva. Na Slovensku má špeciálnu pozíciu najmä ochutené nealko. Jeho spotreba na hlavu osem litrov dvakrát vyššia ako u susedných Čechov.