Nedokážu sa zhodnúť na určení podielu domácich potravín
Podiel slovenských potravín na pultoch obchodných reťazcov sa kontinuálne zmenšuje, čo nie je dobrým trendom pre ekonomiku Slovenska a ani pre jednotlivých výrobcov potravín. Uviedol to pre TASR prezident Potravinárskej komory Slovenska (PKS) Daniel Poturnay v reakcii na zistenia Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka (MPRV) SR o podiele slovenských potravín v obchodoch.
Šéf MPRV Ľubomír Jahnátek pri prezentácii výsledkov prieskumu podielu predaných slovenských potravín v obchodoch v SR vo štvrtok (11.2.) uviedol, že domáce potraviny mali v 2. polroku 2015 pri predaji v obchodoch 62,5-% podiel. V 1. polroku minulého roku tento podiel podľa neho dosiahol 62,4 %.
Pokles podielu domácich potravín v reťazcoch podľa šéfa PKS dokazuje prieskum spoločnosti GfK Slovakia, podľa ktorého sa podiel vystavenia slovenských potravín za päť rokov znížil z 50 % na 40 %.
“V tomto roku sa prieskum ešte len bude realizovať. Je len samozrejmé, že od obchodu oprávnene očakávame zmenu prístupu k domácim dodávateľom, a teda aj zlepšenie výsledkov prieskumu,” zdôraznil.
Podľa Poturnaya zistenia ministerstva pôdohospodárstva o percentuálnom podiele obratu z predaja potravín konečnému spotrebiteľovi, vyrobených v Slovenskej republike, na celkovom obrate z predaja všetkých potravín spolu v obchodných reťazcoch však len dokazujú, že slovenský spotrebiteľ zvyšuje svoj záujem nakupovať potraviny vyrobené na Slovensku.
So 62,5-% podielom zastúpenia slovenských potravín na pultoch obchodných reťazcov sa Slovenská poľnohospodárska a potravinárska komora (SPPK) podľa slov jej hovorkyne Jany Holéciovej nemôže absolútne stotožniť.
“My sme si totiž vypracovali vlastný prieskum, ktorý verejnosti budeme prezentovať na tlačovej besede 24. februára 2016,” uviedla pre TASR v reakcii na MPRV Holéciová.
SPPK podľa nej svoj prieskum robila podľa zastúpenia slovenských výrobkov na pultoch v obchodoch, teda úplne inou metodikou, než použilo ministerstvo.
“Naše čísla, o ktorých budeme informovať na tlačovej besede, ani zďaleka nie sú také optimistické a naďalej predávame na pultoch obchodných reťazcov príliš málo slovenských výrobkov,” dodala hovorkyňa SPPK.
Kto aké čísla potrebuje,takú metodiku si vytvorí:-) Ja keď prídem do reťazcu a vidím napr. hornonitrianske kuracie prsia made in slovakia a viem že prišli tam z polska,alebo vidím morčacie prsia tiež made in slovakia a viem, že prišli z maďarska, tak vidím tie Vaše čísla inak. Mohli by ste… Celý komentár »
Alebo na farmárskych trhoch kúpené “pravé domáce klobásky” vyrobené z akciového mäsa ponúkaného v nektorom z “reťazcov”. Už ani farmári nechcú poctivo robiť, pília si konár na ktorom sedia atúžia po uznaní, ako farmár v Rakúsku
Ano, obaja mate pravdu. Poctivych farmarov je na SVK uz zalostne malo.
To akože farmár môže za tovar dodaný do obchodu?Trocha uletené ,no nevadí len si kidajte kľudne ďalej na farmára. Alebo skúste nejako opísať ktorý to vlastne sú tý poctivý a nepoctivý.? Mám dojem že dochádza k neporovnateľným veciam.Kde vidíte na slovensku niečo ako funguje v rakúsku. A to priami predaj… Celý komentár »
Aj aj jm němáš to tuna ľahké! Ďalšije tri diagnozy?Už som ti raz písal otvor si ordináciu!!!
pán t-siskár máš pobyt zdarma.Psychicky labilným odpúšťam poplatok za liečbu. Majiteľ.
za kerú lygu kopeééés pán t
… najväčším omylom pri zhodnotení predaja “slovenských potravín” je, že v sú tam zarátaný aj tzv. prebaľovači. Vysvetlenie – dovezené kurča s/bez obalu z Poľska po “prebalení” na Slovensku zázračne dostane slovenské občianstvo. A potom je 62,5 potravín našich …. . Ak vedome klameme seba je to aj pud sebazáchovy,… Celý komentár »
Poznáte ten vtip ako sa pýtajú ekonóma koľko je 2+2? Jeho odpoveď je: A koľko chcete aby Vám to vyšlo? Štatistika je na tom tak isto. Záleží kto ju robí a ako chce aby mu to vyšlo. Vysvetlenie klamstva 62,5% Slovenských potravín v obchodoch opisuje na webe aj Marcel Klimek.… Celý komentár »